تولید مدلهای 132 و 111 پراید متوقف گردید

تولید مدلهای 132 و 111 پراید متوقف گردید به گزارش مستر كار مدیرعامل سایپا از توقف خط تولید دو مدل خودرو پراید اطلاع داد و اظهار داشت: با تولید آخرین پراید ۱۱۱ از محصولات خانواده X۱۰۰ در چهارم اردیبهشت ماه جاری، تولید دو مدل ۱۳۲ و ۱۱۱ از مجموع سه مدل خودرو های سواری پراید، برای همیشه از سبد محصولات سایپا در بازار ایران خارج شد.


به گزارش روز شنبه سایپا، «سیدجواد سلیمانی» با اشاره به برنامه ریزی این گروه خودروساز برای خروج خودرو های سواری پراید از خط تولید، اظهار داشت: قرار بود تولید پراید ۱۱۱ برای تحویل به مشتریانی که این خودرو را پیش تر خریداری نموده بودند، تا آخر اردیبهشت ماه ادامه داشته باشد اما با عنایت به برنامه ریزی ها و افزایش تولید در ماه های پایانی سال، زودتر به تیراژ مورد نظر رسیدیم و حدود یک ماه پیش از برنامه اعلام شده، توقف تولید پراید ۱۱۱ را اعلام می نماییم.
سلیمانی با اشاره به اینکه در مورد پراید ۱۳۲ هم همین اتفاق رخ داد، اضافه کرد: موفق شدیم ۱۵ دیماه سال قبل و ۱۵روز قبل از موعد قبلی، تعهدات خود در قبال مشتریان انجام داده و تولید پراید ۱۳۲ را متوقف نماییم.
مدیر عامل سایپا با اشاره به اینکه مدیران پیشین بارها از توقف تولید محصولات خانواده پراید به علت قدیمی بودن فناوری آن صحبت کرده بودند، اما هر بار به دلایلی این کار عملی نشد، افزود: خروج پراید از خطوط تولید سایپا یکی از برنامه های اصلی ما در بدو ورود به سایپا بود که آنرا به صورت جدی پیگیری، عملیاتی و اجرایی کردیم.
وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کرده ایم که پراید ۱۳۱ بعنوان آخرین مدل خانواده پراید را تیرماه سال جاری از سبد محصولات سایپا خارج نماییم و پرونده تولید پراید در ایران برای همیشه بسته شود.
مدیرعامل سایپا درمورد جایگزین پراید هم اظهار داشت: همانطور که پیش تر مطرح کردیم، برای یک خودرو با حدود قیمت ۲ هزار و ۶۰۰ دلار هیچ جایگزینی وجود ندارد، چونکه در شرایط فعلی و افزایش قیمت مواد اولیه و نوسان بازار ارز، تحریم ها و محدودیت های واردات قطعات، تولید هیچ خودروی دیگری با این قیمت امکان پذیر نیست.
تولید ۴۰۵ کامل متوقف نمی شود
سلیمانی با اشاره به برخی اظهارنظرها درمورد قیمت های ۶۰ و ۷۰ میلیونی پراید هم اظهار داشت: یک ذهنیت اشتباه در جامعه شکل گرفته که قیمت ها بازار آزاد به خودروساز مربوط است، در صورتی که چنین نیست. بعنوان نمونه؛ پراید در آخرین طرح فروش سایپا با قیمت حدود ۴۰ میلیون تومان عرضه شده است.
وی افزود: این خودرو مدت هاست که به علت برنامه توقف تولید در برنامه فروش سایپا قرار ندارد و منطقی است که قیمت آن در بازار آزاد، به هیچ عنوان به شرکت خودروساز مرتبط نباشد و مانند هر کالای دیگری قیمت آنرا فروشندگان و مالکان کالا تعیین کنند اما این افراد که واسطه ها هستند، با استفاده از سایت های اینترنتی خرید و فروش خودرو قیمت ها را اعلام می کنند و برای سود بیشتر قیمت ها را بالا می برند.
مدیرعامل سایپا افزود: پراید سال هاست که دستاویز انتقاد و حتی تخریب صنعت خودرو و وسیله ای برای مطرح شدن افراد مختلف در رسانه ها و ابزار جلب توجه در شبکه های اجتماعی شده است اما حالا که ما تولید آنرا متوقف کردیم، باز عده ای به بهانه ارزان بودن پراید نسبت به خودرو های دیگر، طرفدار تداوم حضور پراید شده اند.
وی با اشاره به اینکه ۹۰ درصد منتقدان پراید، مالک یا حتی راننده این خودرو نبوده اند، اظهار داشت: پراید یک خودرو درون شهری در رده خودرو های اقتصادی با مصرف سوخت پایین بود که از نظر هزینه خرید و نگهداری ارزان ترین محصول صنعت خودرو ایران به شمار می رفت، اما استفاده های غیرمنطقی از آن در جاده های برون شهری، رانندگی ناایمن با سرعت های بسیار زیاد و عدم رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی سبب شد تا پراید به نماد تخریب صنعت خودرو کشور تبدیل گردد.
سلیمانی اظهار داشت: برنامه ما در سایپا تغییر جدی و ملموس در سبد محصولات این گروه خودروسازی است و در این راستا، همزمان با خروج پراید، تولید خودرو های جدید را در دستور کار قرار داده ایم.
وی تولید محصولاتی مدرن، باکیفیت و نزدیک به استانداردهای جهانی را محور اصلی برنامه های سایپا در توسعه محصولات عنوان نمود و اضافه کرد: خودرو شاهین و خودروی جدید کراس اور سایپا و هم دو خودروی فیس لیفت شده ساینا و کوییک در سال ۹۹ با همین هدف تولید و عرضه خواهد شد.


1399/02/06
22:20:16
5.0 / 5
1851
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو