گلایه مكانیك ها از تغییرات طراحی خودرو های داخلی

گلایه مكانیك ها از تغییرات طراحی خودرو های داخلی رئیس اتحادیه تعمیركاران خودروی پایتخت اظهار داشت: عمده مشكلات این روزهای مكانیك ها، زاییده اقدامات خودروسازان است، بگونه ای كه بسیاری طراحی ها و تغییرات داخل خودرو ها استاندارد نیست.


"علیرضا نیک آیین" امروز (یکشنبه) در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اضافه کرد: در حالیکه خریداران خودرو های خارجی در موارد اندکی برای دریافت خدمات گارانتی به تعمیرگاه های مجاز رجوع می کنند، اما مشکلات گارانتی خودرو های داخلی از بدو تحویل خودرو شروع می شود که به دو دلیل قطعات نامرغوب و بی کیفیت و تغییر طراحی های داخلی خودرو است.
این مقام صنفی اظهار داشت: وقتی خودروسازان تغییراتی در خودرو های تولیدی خود می دهند، فقط با نمایندگی های خود در بین می گذارند و بازار "افتر مارکت" و "وارانتی" را ندید می گیرند.
افترمارکت به همه قطعاتی که OEM نباشند اشاره می کند، یعنی توسط تولید کننده خودرو تولید نشده باشند.
وارانتی یعنی اینکه محصول در دست افراد در زمان مشخصی که بیشتر از دوره گارانتی هم هست، با همان مشخصات اولیه کار می کند و اگر در زمان وارانتی محصول با مشکلی روبرو شد، هزینه تعمیر و تعویض قطعات با وجود وارانتی پرداخت می شود.
رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی پایتخت تصریح کرد: قطعات مربوط به خودرو های داخلی که تغییر یافته اند، در بازار کمیاب است.
وی با اشاره به اینکه خودروسازان داخلی با سایر اتحادیه ها و زنجیره تأمین به خوبی متصل و هماهنگ نیستند، از وجود نگاه بالا به پایین در این سیستم و اینکه اتحادیه ای نظیر اتحادیه تعمیرکاران خودرو جایگاهی در تصمیم گیری های خودروسازان ندارد، ابراز گلایه نمود.
نیک آیین افزود: ما در نوک پیکان و درگیر بازار هستیم و بنابراین مسئولان باید اجازه دهند اصناف هم در تصمیم گیری ها مشارکت داده شوند.
وی در ادامه در مورد عمده شکایت های واصله به این اتحادیه در ماه های گذشته، تصریح کرد: حالا عمده مسائل و مشکلات و شکایات ناشی از مبحث تحریم ها است، به صورتی که در ماه های گذشته ارتباط، پشتیبانی قطعات و تجهیزات شرکت های وارد کننده خودرو های خارجی، قطع شده و سرویس دهی ندارند، همینطور شرکت های چینی فقط خودرو وارد می کنند و از خدمات بعد از فروش مناسب خبری نیست.
این مقام صنفی، به نبود قطعات اصلی، همینطور تکرار و تکثر خرابی های قطعات خودرو ها اشاره نمود و اضافه کرد: در صورتی که تعمیرکاران باید تعمیرات روی قطعات انجام دهند، اما طراحی های جدید خودروسازان بگونه ای است که تعمیرات به سختی انجام شده یا غیر ممکن است.
وی تصریح کرد: عمده قطعات موجود در بازار فعلی بدون گارانتی است، در حالیکه اگر مشکلی برای خودرو به وجود آید مکانیک ها باید پاسخگو باشند.


1399/05/19
20:26:17
5.0 / 5
957
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو