مسترکار - دنیای خودرو

ایرانیان ۱۰۰۰ میلیارد تومان در فضای مجازی معامله كردند

ایرانیان ۱۰۰۰ میلیارد تومان در فضای مجازی معامله كردند به گزارش مستر کار رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک اعلام نمود که در سال ۱۳۹۹ میزان معاملات الکترونیک در فضای مجازی به ۱۰۹۷ میلیارد تومان رسیده است.


به گزارش مستر کار به نقل از ایسنا، علی رهبری در نشست خبری اظهار نمود: براوردهای ما نشان داده است که در بحث تجارت الکترونیک پارسال رشدی ۱۶۰ درصدی به ثبت رسیده است. هرچند میتوان به تورم و کرونا هم سهمی داد اما در مجموع رشد قابل توجهی در این عرصه به ثبت رسیده است.
وی با اشاره به اینکه تعداد نمادهای الکترونیک صادر شده از جانب این سازمان دو برابر شده، بیان نمود: در کنار رشد ۱۰۰ درصدی در این عرصه، گواهی امضای الکترونیک هم رشدی ۲۲۰ درصدی را ثبت کرده است.
رئیس مرکز تجارت الکترونیک افزود: در کنار کرونا، در طول سالهای گذشته خیلی از دستگاههای اجرایی و حاکمیتی تلاش کردند فضا برای افزایش تبادلات الکترونیک گسترده تر شود. بررسی ها نشان داده است که بخش مهمی از گروه میانسال و بزرگسال به گروه خریداران اینترنتی پیوسته اند و تنوع کالاهایی که در این فضا عرضه می شود هم به شدت گسترش یافته است.
او افزود: تعداد اینمادهای اعطا شده در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل با رسیدن به بیشتر از ۳۱ هزار اینماد، ۱۱۰ درصد رشد را نشان داده است و ۷۸ درصد از واحدهای تجارت الکترونیکی دارای نماد اعتماد، علاوه بر وبسایت از شبکه های اجتماعی استفاده می نمایند. همینطور حدود ۹۳ درصد از واحدهای تجارت الکترونیکی، از سرمایه گذار شخصی به منظور توسعه خود و حدود ۷۷ درصد از واحدهای تجارت الکترونیکی از پست جمهوری اسلامی ایران به منظور ارسال و تحویل کالا استفاده می نمایند. ۴۶ درصد از صاحبان واحدهای تجارت الکترونیکی دارای نماد اعتماد، بین ۳۰ تا ۴۰ سال سن داشته و ۷۶ درصد از اینمادهای اعطا شده در سال ۱۳۹۹نیز در ارتباط با واحدهای تجارت الکترونیکی با ماهیت حقیقی بوده است.
رهبری ضمن اشاره به طرح های توسعه ای این مرکز در سالجاری، توضیح داد: امسال و سال آینده تلاش می نماییم با کمک شرکت پست، وزارت راه و شهرسازی و شهرداری ها گزارش ها در این حوزه گسترش یابد. هر چند تجارت الکترونیکی در ایران به صورت کلی در راه رشد قرار دارد اما همچنان با موانعی از قبیل شرایط اقتصادی پرنوسان، ایجاد محدودیت های متعدد، سیاستگذاری های نادرست و عدم آموزش و اطلاع رسانی کافی به عموم در مورد تجارت الکترونیکی روبروست که می بایست جهت رفع آنها به بهبود عملکرد در حوزه سیاستگذاری، فرهنگ سازی و آموزش پرداخته شود.



1400/04/06
20:15:32
794
5.0 از 5
تگهای خبر: تور , دستگاه , رنو , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو