مسترکار - دنیای خودرو
مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو خبر داد:

اجرای بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار پروژه توسعه ای در ایمیدرو

اجرای بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار پروژه توسعه ای در ایمیدرو به گزارش مستر کار مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو اظهار داشت: واحدهای تابعه ایمیدرو بیشتر از ۱۰ میلیارد دلار پروژه توسعه در دست اجرا دارند و به نظر می آید بتوانند از منابع داخلی و بازار سرمایه، پروژه ها را کامل کنند.


به گزارش مستر کار به نقل از خبرگزاری ایرنا از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، «امیر صباغ» اضافه کرد: بر مبنای سیاست ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت، استراتژی سازمان ایمیدرو از این بعد از کمیت به کیفیت سوق داده خواهد شد و به جای افزایش تناژ، تولید کیفی و ارزش افزوده خط کش و راهنمای ما خواهد بود.
وی عنوان کرد: کشور در حوزه زیرساخت بخصوص در زمینه انرژی، آب و گاز ضعیف است و بخش عمده ای از سرمایه گذاری ایمیدرو در سه تا چهار سال آینده در حوزه زیرساخت های انرژی خواهد بود.
صباغ اظهار داشت: قطعا اگر از تأمین زیرساخت اطمینان پیدا نماییم در کمیت میتوان مانور بیشتری داد، تا آن زمان به سمت کیفیت خواهیم رفت که انرژی کمتری مصرف می کند و ارزش افزوده بیشتری دارد.
مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو با اشاره به اینکه استراتژی این سازمان، نگاهی به توسعه اشتغال در پایین دست زنجیره معدن و صنایع معدنی دارد، عنوان کرد: بومی سازی، سرمایه گذاری در حوزه اکتشاف به کمک بخش های خصوصی، آموزش و پژوهش برای ایجاد شرایط بهتر رشد توسعه و سرمایه گذاری، استفاده از توان داخلی و اجرای قانون برنامه هفتم توسعه که بزودی در دستور کار دولت قرار می گیرد، از دیگر برنامه های ایمیدرو است.
صباغ افزود: ایمیدرو برای تأمین مواد اولیه صنایع خودرو همچون تولید ورق های عریض و کیفی در نورد۲ فولاد مبارکه و حتی لوله ترمز که از خارج وارد می شد تفاهم نامه هایی با خودروسازان به امضا رساند.
وی ضمن اشاره به این که در صنعت مس با مازاد ظرفیت کاتد روبه رو هستیم، اظهار داشت: با عنایت به این که دولت مقرر است در برنامه هفتم ساخت خودرو های برقی را در دستور کار قرار دهد، مصرف مس در داخل افزایش می یابد بنابراین ایمیدرو به دنبال شناسایی ظرفیت های جدید مس است.
این مقام مسئول تصریح کرد: در زمینه تولید دیگر مواد اولیه مورد نیاز باتری خودرو های برقی مانند لیتیوم هم برنامه هایی ازجمله واردات آن به صورت کنسانتره و سپس تولید آن در داخل یا اکتشاف ذخیره معدنی این مواد خواهیم داشت.
مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو همینطور از سرمایه گذاری این سازمان در حوزه پایین دست فولاد اطلاع داد و اظهار داشت: مطالعاتی در زمینه تولید لوله های فشار بالای آلیاژی که در ذخیره سازی سوخت هیدروژن، سیلندرهای اکسیژن و سی. ان. جی کاربرد زیادی دارد آغاز کردیم؛ این لوله ها که به صورت عمده وارد می شود تبدیل به سیلندر شده و امیدواریم با ساخت لوله های فشار بالای آلیاژی، ارزش افزوده آن به داخل کشور بیاید.
صباغ با اشاره به اینکه ایمیدرو هم زمان پروژه هایی در زمینه ارزش افزوده زنجیره فولاد، آلومینیوم و مس در دست اقدام دارد، اضافه کرد: ایمیدرو در حوزه آلومینیوم مطالعاتی را در پایین دست انجام داده، آلومینیوم سالکو وارد مدار ساخته شده و با عنایت به مازاد آلومینیوم، پیشبینی می شود مواد معدنی و محصولاتی با ارزش افزوده بالاتر، بخش عمده ای از صادرات آینده کشور را به خود اختصاص دهد، بخصوص آنکه در این حوزه مذاکراتی با چینی ها داشته ایم.
وی اضافه کرد: ایمیدرو هم زمان در تقویت زنجیره ارزش ازجمله افزایش ظرفیت تولید الکترود گرافیتی، پودر آلومینا و تولید آن از مواد معدنی مختلف، فعالیت در حوزه اکتشافات عمیق و تجهیزات معدنی هم فعال است.
مدیر اقتصادی و توسعه سرمایه گذاری ایمیدرو، حجم سرمایه گذاری ایمیدرو و شرکتهای تابعه در حوزه زیرساخت را نزدیک به هشت میلیارد دلار عنوان نمود و اضافه کرد: این میزان شامل ساخت ۵۰۰ هزار مگاوات توان نیروگاهی و خطوط انتقال آب است.
وی بیان داشت: روی گاز هم همچنان مطالعه می نماییم و معتقدیم گاز، بحران و مشکل اصلی حوزه صنایع انرژی بر کشور در آینده است؛ در این حوزه ایمیدرو به دنبال ایجاد راهکاری از راه سرمایه گذاری مشترک با وزارت نفت می باشد.


منبع:

1400/06/31
11:54:20
560
5.0 از 5
تگهای خبر: باتری , پژو , تور , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو