مسترکار - دنیای خودرو

سیاستگذاری متمرکز فروش یکی از بهترین سیاست های وزارت صمت

سیاستگذاری متمرکز فروش یکی از بهترین سیاست های وزارت صمت به گزارش مستر کار نخستین مراسم اعلام نتایج خودرو های تولید داخل از راه سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با حضور نمایندگان شرکتهای خودروساز و نهادهای نظارتی در شرکت سایپا برگزار گردید.



به گزارش مستر کار به نقل از مهر به نقل از سایپا، نخستین مراسم اعلام نتایج خودرو های تولید داخل از راه سامانه یکپارچه تخصیص خودرو با حضور نمایندگان شرکتهای خودروساز و نهادهای نظارتی در شرکت سایپا برگزار شد و برگزیدگان محصولات شرکتهای سایپا، ایران خودرو، بهمن موتور، کرمان موتور، مدیران خودرو و آرین موتور مشخص شدند.
در این مراسم محمدعلی تیموری مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا سیاستگذاری متمرکز فروش محصولات و اجرای آن توسط خودروسازان را یکی از بهترین سیاست های انجام شده در صنعت خودرو دانست و اظهار داشت: تمامی کشورهای تولید کننده مطرح دنیا بر این اساس عرضه و فروش محصولات شرکتهای خودروساز خویش را انجام می دهند.
وی اضافه کرد: در کشورهایی همچون چین با ۲۰ میلیون تولید خودرو یا ژاپن بعنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودرو در جهان، سیاستگذاری در عرضه خودرو از جانب دولت انجام می شود و اجرای آن در اختیار شرکتهای خودروساز است و بهترین نتایج از آن گرفته شده و رضایت عمومی را به دنبال داشته است.
تیموری با اشاره به اینکه تیراژ تمامی خودروسازان داخلی به حدی است که می توانند از توانمندی یکدیگر درتولید استفاده کنند، اظهار داشت: به منظور ایجاد بهره وری بهتر و پیشگیری از اتلاف منابع باید شرایطی ایجاد شود تا تمامی خودروسازان بتوانند از توانمندی یکدیگر استفاده کنند.
وی با اشاره به اینکه سایپا از هرگونه سیستمی که سبب ایجاد رونق صنعت خودرو وایجاد رفاه برای مردم شود استقبال می کند، اظهار داشت: سایپا امسال توانسته از ۹۸ درصد توان خود در دو شیفت کاری استفاده نماید که روزانه ۱۸۰۰ دستگاه خودرو تولید می کند و درصورتی که از ابتدا سیاستگذاری مناسبی برای سایپا انجام می شد توان تولید ۲۷۰۰ دستگاه خودرو در سه شیفت کاری در این گروه وجود داشت.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: بر مبنای دستور ۸ ماده ای رئیس جمهور افزایش تولید یکی از خواسته های ایشان بود که مستلزم انجام این مهم تأمین نقدینگی بود و حال این که شورای پول و اعتبار برای سالجاری برخلاف رویه چندین سال قبل هیچ مبلغی را به صورت تسهیلات برای خودروسازان در نظر نگرفت.
وی اضافه کرد: در صورتیکه به خودروسازان نقدینگی تخصیص می یافت افزایش تولید که خواست رئیس جمهور بود بهتر و سریع تر انجام می شد و هم در زنجیره تأمین سایپا امکان استخدام و ایجاد اشتغال برای ۲۰ هزار نفر مهیا می شد.
تیموری با اشاره به اینکه مشکل اصلی خودرو های ناایمن به ۱۸ میلیون خودرویی که از سال ۹۰ به قبل تولید و درحال تردد است برمی گردد، اظهار داشت: اخیرا از جانب سازمان استاندارد دو خودرو تیبا و سمند بعنوان خودرو های نا ایمن معرفی شده و حال این که این خودرو ها استانداردهای ۸۵ گانه را دارند و مشکل اصلی در خودرو های تولیدی سال ۱۳۹۰ به قبل است که گاهی در زمان تولید، هیچ استانداردی برای آنها تعریف نشده و هم اکنون در جامعه درحال تردد هستند و باید برای جمع آوری خودرو های قدیمی تصمیم گیری جدی صورت پذیرد.
وی تصریح کرد: برای حذف خودرو از زنجیره تولید باید فرآیندی وجود داشته باشد چون که در حال حاضر قطعه سازان برای دو خودرو تیبا و سمند، قطعاتی را تولید کرده و همینطور خودروسازان هم در انبارهای خود قطعات این دو خودرو را دارند و پیشگیری از تولید این خودرو به صورت یکباره و بدون اطلاع، سبب ایجاد زیان و هدر رفت منابع ملی می شود.
گفتنی است، پیرو فرمان ۸ ماده ای رئیس جمهوری در مورد ایجاد شفافیت و افزایش رضایت مندی مردم و تاکید وزیر محترم صنعت معدن و تجارت، در ابتدای سالجاری وزارت صمت اقدام به ایجاد سامانه یکپارچه تخصیص خودرو کرد و بر این اساس تمامی خودروسازان داخلی موظف به عرضه خودرو در این سامانه جهت فروش محصولات خود شدند.

1401/03/10
21:03:13
457
5.0 از 5
تگهای خبر: ایران خودرو , تردد , تور , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۱
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو