مسترکار - دنیای خودرو

نابودی ۷۰ درصدی شرکت های نوپا تا آخر سال دهم فعالیت !

نابودی ۷۰ درصدی شرکت های نوپا تا آخر سال دهم فعالیت ! به گزارش مستر کار، دبیر گروه سیاستگذاری و ارزیابی ستاد فناوری نانو از نابودی ۷۰ درصدی شرکتهای نوپا تا آخر سال دهم فعالیت آنها اطلاع داد.


به گزارش مستر کار به نقل از ایسنا دکتر مجید صاحبی نژاد در وبینار فرصت ها و چالش های شرکتهای دانش بنیان در توسعه اقتصاد دانش بنیان که بامداد امروز در محل فرهنگستان علوم برگزار شد، اظهار داشت: در فضای نوآوری به علت پیچیدگی با دو جهان متفاوت مواجهیم که شامل "قوانین علمی" و "قوانین تجارت" هستند.
وی از شرکتهای دانش بنیان با عنوان پلی میان این دو جهان یاد و تصریح کرد: اقتصاد کشور هم باید بر پایه پل زدن میان دانشگاه به سمت نوآوری و خلق ارزش افزوده، به پیش برده شود.
صاحبی نژاد ضمن اشاره به ظرفیت های حمایتی از شرکتهای دانش بنیان، اظهار نمود: از سال ۱۳۸۹ پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان با تدوین اساسنامه صندوق نوآوری، تدوین آئین نامه اجرایی قانون پشتیبانی از شرکتهای دانش بنیان، سیاست های کلی علم و فناوری شروع شد و با تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان در سال ۱۴۰۱ به پایان رسید و هدف همه این اقدامات، ایجاد زمینه های اثرگذاری شرکتهای برآمده از دل دانشگاه ها در صنایع بوده است.
دبیر گروه سیاستگذاری و ارزیابی فناوری نانو، عمده صنایع موجود در کشور را کارخانجاتی دانست که با واردکردن ماشین آلات از خارج مبادرت به راه اندازی خط تولید کرده اند و اضافه کرد: بر این اساس ایجاد شرکتهای دانش بنیان در دستور کار کشور قرار گرفت و از کل ۷۸۸۲ شرکت دانش بنیانی که شکل گرفته اند، ۲۴.۷ درصد از نوع شرکتهای تولیدی نوع ۲ هستند.
صاحبی نژاد با اشاره به اینکه میزان اثرگذاری این شرکت ها در تولید ناخالص داخلی بسیار پایین است، اظهار داشت: برای رفع این مشکل میتوان راهکارهایی چون توانمندسازی شرکت ها، ایجاد بازارهای جدید و پشتیبانی از این شرکت ها را بر مبنای ظرفیت های قانونی پیشنهاد کرد.
وی به وضعیت چرخه عمر شرکتهای نوپا اشاره نمود و توضیح داد: ۵۰ درصد از شرکتهای نوپا پس از ۴ سال از زمان تشکیل، از بین می روند.
دبیر گروه سیاستگذاری و ارزیابی فناوری نانو ستاد نانو افزود: بر مبنای آمارها، ۲۵ درصد از شرکتهای نوپا در سالهای ابتدایی شکست می خورند و از بین می روند و تا آخر سال دهم ۷۰ درصد از شرکتهای نوپا از بین می روند.
وی، بازار، مدل کسب و کار، سیستم مدیریتی ضعیف، منابع مالی و مشکلات موجود در محصول را از مهترین علل شکست و نابودی شرکتهای نوپا نام برد.



1401/10/07
14:10:59
395
5.0 از 5
تگهای خبر: تور , تولید , فناوری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو