مسترکار - دنیای خودرو

عقب گرد کیفی به بهانه ی فروش ارزان تر در بورس؟

عقب گرد کیفی به بهانه ی فروش ارزان تر در بورس؟ به گزارش مستر کار، ایران خودرو در حالی خودرو های دناپلاس خویش را طبق وعده ی داده شده، زودتر از موعد تحویل داده که در این نسخه عرضه شده، دو آپشن رینگ آلومینیومی و ترمز عقب دیسکی حذف شده است؛ گر چه حذف این دو آپشن از خودرو های دناپلاس در بخشنامه عرضه این محصول در بورس کالا قید شده، اما به نسبت نسخه اصلی تولیدیِ ایران خودرو، مرسوم نبوده و به نظر می آید این کار در کیفیت و ایمنی اثرگذار خواهد بود.


به گزارش مستر کار به نقل از ایسنا، ایران خودرو محصول دناپلاس عرضه شده در بورس کالا را در نسخه پایه همانطور که وعده کرده بود، زودتر از موعد تحویل مشتریان داده است. این نسخه از دنا پلاس بدون رینگ آلومینیومی و با ترمز عقب کاسه ای (به جای ترمز عقب دیسکی) تحویل داده است.
ایران خودرو در این رابطه با این مورد تاکید دارد که مطابق آنچه که در بخشنامه فروش قید شده است، مبادرت به تحویل خودرو می کند. محصولات ایران خودرو با مشخصه های مختلف تولید و عرضه می شود. در مورد دنا هم چندین نوع خودرو در جریان تولید قرار دارد، همچون دنا پلاس با ترمز دیسکی و رینگ فولادی، فول آپشن با موتور توربوشارژ و...
بر اساس اعلام این خودروساز، خودرو های دنا عرضه شده در بورس کالا هم عینا با مشخصات ظاهری و فنی و فهرست تجهیزات مطابق با اطلاعیه عرضه که قابل مشاهده می باشد، دارای رینگ فولادی و ترمز عقب کاسه ای هستند و تولید و تحویل محصول عینا برابر خودروی فروش رفته صورت می گیرد.
در اطلاعیه عرضه محصول دناپلاس در بورس کالا همانطور که ایران خودرو هم اعلام می کند، ترمز عقب کاسه ای و رینگ فولادی ۱۵ اینچ فولادی ذکر شده است.
این در حالیست که نسخه مرسوم دناپلاس های ایران خودرو مجهز به ترمز عقب دیسکی و رینگ آلومینیومی است اما در این نسخه دناپلاس های فروخته شده از راه بورس کالا، رینگ آلومینیومی حذف شده و ترمز کاسه ای (تکنولوژی ضعیف تر) جایگزین ترمز دیسکی این خودرو ها شده و جایگزین کردن ترمز کاسه ای، از میزان ایمنی این خودرو ها خواهد کاست.
بررسی ها نشان داده که رینگ آلومینومی هم عملکرد بهتری در خودرو ها دارد و سبب کنترل پذیری بهتر خودرو، افزایش شتاب، کارایی بهتر سیستم ترمز، کاهش سوخت، افزایش عمر لاستیک، افزایش ایمنی خودرو و... می شود. شائبه ای که برای خیلی از مردم پیش آمده است که آیا در این معاملات، ایمنی فدای قیمت شده است؟
بر این اساس هر چند که ایران خودرو برخلاف آنچه که تعهد داشته، عمل نکرده است اما به نظر می آید که خودروسازان با هدف کاهش قیمت پایه در بورس کالا و برای آنکه قیمتها را پایین بیاورند، از برخی آپشن ها و ارتقا کیفیت ها و تکنولوژی ها صرف نظر می کنند؛ موضوعی که می تواند نوعی عقب گرد در حوزه فناوری و ایمنی به حساب بیاید.



1401/11/09
12:20:12
376
5.0 از 5
تگهای خبر: ایران خودرو , تكنولوژی , تور , تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو