ابراهیمی: معافیت واردات چای از پرداخت عوارض تولید داخلی را تهدید می كند

ابراهیمی: معافیت واردات چای از پرداخت عوارض تولید داخلی را تهدید می كند مستر كار: یك عضو كمیسیون كشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینكه متاسفانه عدم مدیریت صحیح سبب شده بخش عمده ای از تولیدات چای مورد استفاده صحیح قرار نگیرد، اظهار داشت: اگر واردات انواع چای از پرداخت عوارض معاف شود، وضعیت تولید نسبتا خوب چای در داخل كشور را تهدید می كند.


علی ابراهیمی در گفت وگو با ایسنا در مورد معاف شدن واردات انواع چای از پرداخت عوارض، بیان كرد: بعید می دانم این مورد اجرایی شود چراكه هم در تعارض با پشتیبانی از تولید داخلی است و هم با اقتصاد مقاومتی تعارض دارد.
وی اضافه كرد: ما جزء كشور های توانمند در عرصه تولید چای هستیم اما متاسفانه عدم مدیریت صحیح سبب شده بخش عمده ای از چای تولید شده در داخل كشور مورد استفاده صحیح قرار نگیرد. هم چنین به علت واردات چایی كه تا امروز صورت گرفته و بسته بندی و عطر و طعمی كه این چای های وارداتی دارند، چای داخلی نتوانسته بازار خویش را آنطور كه باید پیدا كند.
این عضو كمیسیون كشاورزی مجلس در ادامه اظهار داشت: ما نمی توانیم با سیاست یك بام و دو هوا حوزه اقتصاد كشور را مدیریت نماییم. به بهانه پشتیبانی از تولید داخل تعرفه واردات خودرو را بالا می بریم و مردم در شرایطی قرار می گیرند كه مجبور می شوند از خودروهایی كه ایمنی كافی ندارند و به محیط زیست صدمه می رسانند، استفاده كنند. ما نمی توانیم بگوییم كه برای مال مردم ارزش قائل هستیم ولی برای جان آن ها ارزش قائل نیستیم. ما در زمینه خودرو تعرفه در نظر می گیریم ولی در مورد چای كه یكی از مزیت های مناطق شمال كشور است، تعرفه را حذف می نماییم.
نماینده مردم شازند در مجلس با اشاره به اینكه اگر واردات چای از پرداخت عوارض معاف شود، از نقاط ضعف تصمیم گیری دولت به حساب می آید و بطور قطع در این مورد سوالات جدی خواهیم كرد، اضافه كرد: در عالم رقابت به شكلی ما مجبور هستیم در جهت سازمان تجارت جهانی گام برداریم. به همین خاطر ما باید فضایی را فراهم نماییم تا رقابت ها به صورت سالم صورت گیرد و محصولات دارای كیفیت و مزیت جای خویش را هم در داخل و هم در خارج پیدا كنند. به این علت كه ما این مزایا را در داخل كشور داریم، نباید با ساز و كار های داخلی سبب افزایش قیمت تمام شده محصولات شویم. یكی از ابزار های رقابت قیمت تمام شده محصول است. بالا رفتن قیمت تمام شده محصول به توانمندی در صادرات محصول صدمه می زند.



1396/11/27
17:08:28
5.0 / 5
166
تگهای خبر: خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو