جوابیه در خصوص چند تصویر شبهه افكن؛

ناوگان تاكسیرانی اختصاصی را احتكار خودرو خواندن، اخلاقی نیست!

ناوگان تاكسیرانی اختصاصی را احتكار خودرو خواندن، اخلاقی نیست! مستر كار: بعد از هفت سال تلاش شبانه روزی، فاز نخست پروژه عظیم بازار بزرگ ایران (ایران مال) افتتاح شده و همگان به اهمیت بالای این پروژه در اقتصاد و اشتغال و... پی برده اند.


به گزارش مستر كار به نقل از مهر، در حالیكه بعد از هفت سال تلاش شبانه روزی، فاز نخست پروژه عظیم «بازار بزرگ ایران» (ایران مال) افتتاح شده و همگان به اهمیت بالای این پروژه در اقتصاد و اشتغال و... پی برده اند، برخی می كوشند با كنكاش در حواشی و پیرامون پروژه دستاویزی برای تاختن به آن بیابند؛ دستاویزی كه می تواند چند عكس با توضیحاتی شبهه برافكن باشد. مثل تصاویری كه اخیرا در فضای مجازی انتشار یافته تا این گونه القا شود كه در شرایط ملتهب بازار ارز و سكه و به دنبال آن، التهاب نرخ كالاهایی مانند خودرو، مدیران بازار «ایران مال» مبادرت به خریداری و احتكار خودرو نموده اند؛ خبری اساسا كذب كه هیچ سنخیتی با سرمایه گذار بزرگترین مال كشورمان و خاورمیانه ندارد. نكته ای مهم و كلیدی ان است كه اگر مدیران «ایران مال» یا سازندگان هر پروژه دیگری به دنبال سوداگری و كسب سود از التهابات بازار باشند، چه ضرورتی دارد كه سرمایه گذاری انبوه در ساخت این پروژه ها را عهده دار شوند؟ به عبارت بهتر، آیا قابل توجیه است كه سرمایه گذار پروژه ای بسیار كلان كه برای پیشرفت پروژه اش با انبوه تنگناها و مشكلات، همچون مشكلات بروز كرده در اقتصاد كشور دست به گریبان است، به جای تامین هزینه های هنگفت پیش برد كارش، مبالغی را به سوداگری در بخش های مختلف اختصاص دهد؟ اما ماجرای خودروهای به تصویر كشیده شده چیست؟ این سوالی است كه می شد قبل از طرح آن در افكار عمومی و شائبه افكنی به كمك آن، سراغ مدیران پروژه عظیم «ایران مال» یا افراد آگاه و در رابطه با این پروژه را گرفت و با پرسش از ایشان دریافت كه خودروهای یاد شده در حقیقت چیزی جز ناوگان تاكسیرانی اختصاصی و ویژه «ایران مال» نیستند. ناوگانی مشتمل بر ۳۰۰ خودرو از نوع اپتیما و سراتو كه به شكلی عجیب، ۲۵۰۰ خودرو اپتیما ذكر شده اما نه متعلق به ایران مال، كه در مالكیت شركتی است كه پیمانكار تاكسیرانی این پروژه است و مقرر است با افتتاح پروژه (در آینده نزدیك)، بخشی از رفت و آمد عمومی از سطح شهرهای تهران و كرج به محل بازار بزرگ ایران را عهده دار شود. خودروهایی كه توسط پیمانكار در سال ۱۳۹۵ خریداری شده اند و برای به كارگیری شان در ناوگان حمل و نقل اختصاصی این پروژه، به مانند همه تاكسیرانی های مختص به مال ها در سراسر جهان، تدابیری مانند طراحی اپلیكیشن و اختصاص شماره تلفن و آموزش به رانندگان مجرب در دستور كار قرار گرفته است و به هیچ عنوان بحث فروششان در بین نیست كه بتوان از سوداگری در قیمت و فروششان سخن به میان آورد. تصمیمی كه جزئی از برنامه تفصیلی ایران مال در جهت اشتغال زایی است. برنامه ای كه برای تحقق آن سرمایه گذاری بزرگی در این پروژه صورت گرفته و سعی شده تا نمادی از توانایی، تدبیر، تعقل، تلاش و تكاپوی ایرانی در پایتخت ایران به وجود آید، به گونه ای كه چندین نسل به این دستاورد ببالند و مباهات كنند. بر این اساس، باآنكه نمی توان بر اغراض پنهان در انتشار تصاویر خودروهای ناوگان تاكسی های اختصاصی ایران مال با كپشن های عجیب و غریب و افزایش شمار این ناوگان به چندهزار عدد چشم پوشی كرد، اما بر این باوریم كه راه یابی این اخبار كذب به برخی رسانه ها، آن هم بی بررسی صحت و سقم ادعاهای مطرح شده، چیزی در حد بی دقتی و گاف رسانه ای بوده و بس. اشتباهی كه امیدواریم در سایه این توضیحات رفع گردد و نسبت دادن موارد غیراخلاقی ای مانند احتكار و سودجویی از فضای موجود در اقتصاد كشور به مجموعه ای كه نفع كشور را به حضور در بازارهای زودبازده ترجیح داده و می دهد، آخر یابد.

1397/04/21
19:48:57
5.0 / 5
13
تگهای خبر: خودرو , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو