سازمان حمایت مصرف كنندگان؛

رستوران ها حق گرفتن مجدد مالیات بر ارزش افزوده را ندارند

رستوران ها حق گرفتن مجدد مالیات بر ارزش افزوده را ندارند مستر كار: مدیركل نظارت بر شبكه های توزیع سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان، دریافت مجدد مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان را تخلف دانست.


به گزارش مستر كار به نقل از سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان، تقوی شوازی، مدیركل نظارت بر شبكه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان در مورد دریافت مالیات بر ارزش افزوده، به صورت مضاعف توسط واحدهای صنفی تصریح كرد: دریافت دوباره مالیات بر ارزش افزوده تخلف است و باوجود اخطار و اطلاعیه های صادره در خصوص غیرقانونی بودن دریافت مالیات بر ارزش افزوده به صورت مضاعف، متأسفانه برخی واحدهای صنفی در جهت كسب سودهای نامشروع، مبادرت به دریافت مجدد مالیات در ذیل صورتحساب صادره می كنند.
وی اضافه كرد: بر مبنای گزارشات واصله، متاسفانه كماكان بعضی از تالارهای پذیرایی، سفره خانه های سنتی، رستوران ها، واحدهای اقامتی و پذیرایی بابت عرضه و فروش بعضی از اقلام نظیر انواع نوشیدنی (نوشابه و دلستر) و فرآورده های لبنی (دوغ و ماست) كه قبلاً توسط شركتها و واحدهای تولیدی مالیات بر ارزش افزوده در قیمت نهایی مصرف كننده آنها لحاظ گردیده، مبادرت به دریافت مجدد مالیات بر ارزش افزوده در ذیل صورتحساب صادره می نمایند.
مدیركل نظارت بر شبكه های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت با استناد به مفاد ماده ۵۷ قانون نظام صنفی و ماده ۲ قانون تعزیرات حكومتی و به واسطه افزایش بهای كالا یا خدمت به زیان خریدار اینگونه اعمال را از مصادیق بارز تخلف گرانفروشی برشمرد و افزود: تمامی واحدهای صنفی در جهت اجرای صحیح و بهینه قانون مالیات بر ارزش افزوده و جلوگیری از دریافت مجدد مالیات مذكور در هنگام عرضه كالاهایی كه قبلاً مالیات بر ارزش افزوده در قیمت نهایی آنها لحاظ گردیده است مكلف به درج قیمت مصرف كننده بدون در نظر گرفتن مالیات مربوطه (حاصل كسر میزان مالیات و عوارض ارزش افزوده مربوطه از قیمت مصرف كننده درج شده بر روی بسته بندی كالا) در فاكتور صادره هستند.
تقوی شوازی در انتها تصریح كرد: این سازمان با همكاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استانها در جهت وظایف قانونی و نظارتی خویش و بمنظور جلوگیری از تضییع حقوق مصرف كنندگان و سوء استفاده های احتمالی، در صورت مشاهده و یا دریافت گزارشی در خصوص عدم رعایت مبحث فوق الاشاره از جانب واحدهای صنفی و دریافت هرگونه وجه اضافی از اینگونه اقلام كالایی كه ارزش افزوده در قیمت مصرف كننده آنها لحاظ گردیده، با متخلفان وفق قوانین جاری برخورد خواهد نمود.
وی تصریح كرد: مصرف كنندگان ضمن مطالبه صورتحساب در زمان استفاده از خدمات واحدهای صنفی مورداشاره، در صورت مشاهده هر گونه تخلف، مراتب را با استفاده از شماره تلفن ۱۲۴، با سامانه دریافت و رسیدگی به شكایات این سازمان در سراسر كشور اطلاع داده تا در اسرع وقت مورد رسیدگی قرار گیرد و نتیجه به شاكی اعلام گردد.

1397/05/10
16:03:55
5.0 / 5
208
تگهای خبر: تولید , كالا , مالیات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۱
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو