مسترکار - دنیای خودرو

تبلیغات در كدام شبكه اجتماعی برای كسب و كار من بهتر است؟

تبلیغات در كدام شبكه اجتماعی برای كسب و كار من بهتر است؟ مستر كار: تبلیغات فیس بوك یا گوگل ادز؟ كدام برای كسب و كار من بهتر است؟ این پرسشی است كه اغلب مدیران بازاریابی و صاحبان كسب و كارها در ابتدای اجرای برنامه های بازاریابی دیجیتال با آن مواجه می شوند.



به گزارش مستر كار به نقل از مهر، تبلیغات فیس بوك یا گوگل ادز هر دو از رایج ترین و موثر ترین روش های تبلیغاتی هستند كه خیلی از شركت های بزرگ و كوچك با استفاده از این روش ها، موفق به ایجاد تحول در كسب و كار خود شده و بازارهای خودرا توسعه داده اند. خیلی از این شركت ها تبلیغ گوگل را موثر و معجزه انگیز توصیف می كنند، برخی دیگر تبلیغات در فیس بوك را. انواع تجربه های موفق شركت های مختلف تصمیم گیری را دشوارتر می كند. در ادامه به توضیح و بررسی این روش های تبلیغاتی خواهیم پرداخت.
تبلیغات گوگل ادز چیست؟
اگر كسب و كار شما دارای وب سایتی برای معرفی است، به احتمال زیاد تا كنون مشاوران بازاریابی و آژانس های تبلیغاتی، استفاده از گوگل ادز را به شما پیشنهاد نموده اند. اگر صاحب وب سایتی هستید، افزایش تعداد كاربران و تبدیل این كاربران به مشتریان وفادار، اصلی ترین هدف شماست. راهكارهای مختلفی برای جذب كاربران به شما پیشنهاد می شود. تبلیغات در صفحات پربازدید، تبلیغات در شبكه های اجتماعی، بازاریابی محتوایی و … همچون این راهكارها هستند.
اگر رفتار مشتریان خودرا بررسی كرده باشید، به احتمال زیاد شما نیز مشابه خیلی از كارشناسان بازاریابی، به این نكته رسیده اید كه بیشتر كاربران خدمات و كالاهای مورد نیاز خودرا بوسیله موتور های جستجو می یابند و گوگل رایج ترین موتور جستجو است بعد از نظر بازاریابی برای شما اهمیت دارد كه در اولویت موتور های جستجو باشید.
رعایت اصول و دستورالعمل هایی كه موجب بهبود جایگاه شما در موتور های جستجو می شود، اصول سئو نام دارد. تامین محتوای جذاب و كاربر پسند یكی از بهترین راهكار های بهبود سئو سایت شماست اما باید بدانید برای جلب اعتماد موتور های جستجو لازم است تا تامین محتوا را به صورت مستمر و مداوم انجام دهید و صبور باشید چون زمان لازمه موفقیت این راهكار است.
از طرفی شما بعنوان یك مدیر با تجربه و هوشمند می دانید، فرصت های بازار محدودند. خصوصاً در بازاریابی دیجیتال، زمان اهمیت زیادی دارد و امكان دارد در زمانی كه شما در حال صحیح و خطای انواع راهكارها هستید، رقبای شما موفق به جذب تعداد زیادی از مشتریان بالقوه شما شوند. گوگل برای ارتقا جایگاه شما به صورت سریع در موتور جستجو خود، خدمت ویژه ای دارد كه گوگل ادز نامیده می شود. گوگل ادز كه در گذشته گوگل ادودز نامیده می شد، همان تبلیغات در گوگل است كه به شما اجازه می دهد به ازای پرداخت هزینه، وب سایت خودرا در جایگاه بهتری در موتور های جستجو قرار دهید.
گوگل ادز از نوع تبلیغ كلیكی است و شما با خرید اكانت امكان نشر تبلیغات خودرا دارید. به ازای هر كلیك موفق بر تبلیغ شما، هزینه تبلیغات از اكانت شما كم می شود. هزینه هر كلیك به عوامل بسیار گوناگون همچون كلمه كلیدی منتخب شما، زمان های انتشار تبلیغ، تعداد وب سایت هایی با تبلیغ مشابه، محدوده جغرافیایی منتخب و … دارد. شما می توانید اكانت خودرا شارژ كنید.
از آنجایی كه گوگل بزرگترین و رایج ترین موتور جستجو جهان است و اغلب كاربران وب سایت های مورد نظر خودرا از این طریق می یابند، تبلیغات در گوگل و استفاده از خدمات گوگل ادز یكی از موثرترین انواع روش های تبلیغات اینترنتی شمرده می شود.

تبلیغات فیسبوك
تبلیغات فیس بوك یكی از انواع تبلیغات در شبكه های اجتماعی است. امروزه عمده مشتریان تمامی كسب و كار ها از فعالان شبكه های اجتماعی محسوب می شوند، بدین سبب اهمیت زیادی دارد كه در شبكه های اجتماعی فعال باشید. امروزه خیلی از مدیران تبلیغات و كارشناسان بازاریابی، از شبكه های اجتماعی برای افزایش بازدید وب سایت ها استفاده می نماید.
فیسبوك یكی از بهترین نوع از شبكه های اجتماعی برای اجرای استراتژی های بازاریابی است. تبلیغات فیس بوك شامل انواع روش ها و راهكارهایی است كه با هدف تبلیغات در فیس بوك انجام می شود. تبلیغات فیس بوك به سبب پر بازدید بودن و سهولت در جذب مخاطب یكی از موثرترین انواع روش های تبلیغات اینترنتی است.
تبلیغات فیس بوك مشابه تبلیغات در سایر شبكه های اجتماعی انواع مختلفی دارد. امكان دارد برای كسب و كار خود یك صفحه مستقل در فیس بوك ایجاد نمایید. این نوع تبلیغات Page Post Ads نامیده می شود. مشخص است دراین نوع تبلیغ امكان دارد از تصویر، فیلم و … برای جذب مخاطب استفاده كنید.
در نوع دیگری از تبلیغات فیس بوك كه Multi-Product/Carousel Ads نامیده می شود شما چند محصول را در یك تبلیغ معرفی می كنید. از این نوع تبلیغات فیس بوك می توان برای معرفی یك گروهی از محصولات یا خدمات استفاده نمود یا اینكه چند محصول را در یك تبلیغ با یكدیگر مقایسه كرد. Page Post Video Ad نیز از انواع تبلیغات فیس بوك است كه از ویدیو های تبلیغاتی استفاده می كنید. فیسبوك برای هر بار مشاهده ی كاربران از تبلیغ دهنده هزینه دریافت می كند.
انواع تبلیغات در فیس بوك برمبنای شیوه پرداخت هزینه
تبلیغات در فیس بوك برمبنای شیوه های پرداختی نیز دسته بندی می شود. در این نوع دسته بندی نیز، انواع مختلفی از روش های تبلیغاتی وجود دارد امكان دارد زمانی كه كاربر روی تبلیغ شما كلیك كرد و وارد سایت شما شد، هزینه ای از شما دریافت شود یا اینكه هر وقت پست تبلیغاتی شما مورد بازدید و پسند واقع شد و روی آن لایك، نظر و حتی اشتراك گذاری انجام شد، فیسبوك هزینه ای از شما دریافت كند.
ممكن است فیسبوك به شما كمك می نماید كه تعداد لایك های صفحه ی شما افزایش پیدا كند و به ازای این خدمت از شما هزینه دریافت نماید.
در نوعی از تبلیغات فیس بوك، فیس بوك به ازای نصب هر نرم افزار موبایل یا دسكتاپ كه تبلیغ می شود، هزینه ای از شما دریافت می كند. در روش دیگری فیس بوك برای نمایش تخفیف یا موارد پیشنهادی، از شما هزینه ای كم می كند.
تبلیغات فیس بوك دارای تبلیغاتی مشابه گوگل ادز نیز می باشد، در این روش، زمانی كه كاربران وب سایت تجاری شما را جستجو می كنند، فیس بوك محصولات مرتبط را به كاربر نمایش داده و هزینه ای از شما دریافت می كند.
حدس تان كاملاً درست است! مزیت اصلی فیس بوك تنوع روش های تبلیغاتی است كه می تواند انواع نیاز ها را در یك فضای پر مخاطب پوشش دهد.

گوگل ادز یا تبلیغات فیسبوك
گوگل ادز و تبلیغات فیس بوك بعنوان دو روش از انواع روش های تبلیغات اینترنتی پرمخاطب و موثر به شما ارائه شد اما پرسش اصلی این است كه كدام روش برای كسب و كار شما مناسب تر است. برای پاسخ به این سوال لازم است برنامه های بازاریابی و برند سازی خودرا مرور كنید، هدف شما چیست؟ مشتریان اصلی شما چه كسانی هستند و بیشتر در كدام فضای یا شبكه اجتماعی فعالیت می كنید؟
بهتر است تبلیغات مشابه كسب و كار خودرا در گوگل ادز یا فیس بوك بررسی نمایید و میزان تاثیر و موفقیت هر یك را بسنجید. بد نیست اقدامات رقبای خودرا نیز تحلیل كنید.
همچنین می توانید به مراكز حرفه ای و معتبر برای مشاوره بازگشت نمایید. فراموش نكنید نتایج هر روشی را كه برای تبلیغ انتخاب نمودید، مورد بررسی قرار دهید و همواره میزان موفقیت تبلیغات اینترنتی خودرا بسنجید.
این مطلب، یك خبرآگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

1398/04/05
01:46:29
4426
5.0 از 5
تگهای خبر: خدمات , سایت , كالا , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو