یك مقام مسئول اعلام كرد:

نظارت بر گران فروشی و تخلفات اصناف با سامانه ۱۲۴

نظارت بر گران فروشی و تخلفات اصناف با سامانه ۱۲۴ به گزارش مستر كار مدیر كل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان اظهار داشت: طی تیرماه در مجموع 20 هزار و 955 فقره شكایت مردمی راجع به تخلفات صنفی و غیر صنفی بوسیله تلفن 124 دریافت شده است.


به گزارش مستر كار به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، غلامرضا صارمیان، مدیر كل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف كنندگان و تولیدكنندگان با اشاره به اینكه تلاش شده سطح كمی و كیفی سامانه ۱۲۴ بعنوان تنها سامانه اقتصادی ارتباطی با مردم ارتقاء یابد، اظهار داشت: سعی شده تا به شكلی كه امكان ارتباط برای همگان در تمامی مناطق شهرستان ها فراهم گردد، به تشریح عملكرد تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها در تیرماه سال جاری پرداخته شود. این مقام مسئول با تاكید براینكه پیگیری مطالبات و شكایات مردم به سبب حضور سود جویان در بازار در جایگاه ویژه ای قرار دارد، اضافه كرد: طی تیرماه، در مجموع ۲۰ هزار و ۹۵۵ فقره شكایت مردمی راجع به تخلفات صنفی و غیرصنفی بوسیله تلفن ۱۲۴ ستاد خبری استان ها دریافت گردیده كه از این تعداد، ۶۸ درصد شكایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و ۳۲ درصد باقی مانده تحت بررسی كارشناسی از طرف مراجع ذیربط قرار دارد. وی ادامه داد: از مجموع شكایات دریافتی، بیشترین گزارش در بخش كالایی از نان و میوه و سبزیجات و در بخش خدمات از رستوران ها و غذاخوری ها و نیز تعمیرگاههای خودرو های سبك بوده است و گرانفروشی و تقلب در صدر عناوین تخلف گزارش های دریافتی قرار گرفته است. مدیركل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت گفت: از مجموع شكایات دریافتی، ۵۱۹ فقره با براورد ارزش بیشتر از ۱۱ میلیارد ریال در كارگروه های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاكیان شده و به تبع از تشكیل و ارجاع پرونده اجتناب شده است. وی با اشاره به افزایش تعداد گشت های مشترك انجام شده طی این بازه زمانی، اشاره كرد: تعداد ۷ هزار و ۸۰۸ گشت مشترك بین بازرسان سازمانهای صنعت، معدن و تجارت استانها با سازمان تعزیرات حكومتی و دیگر دستگاهها همچون وزارت جهاد كشاورزی، اداره كل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه ها انجام گرفته است كه از این تعداد، ۳ هزار و ۶۵۶ پرونده با ارزش ریالی ۳۹۲ میلیارد ریال در زمینه های مختلف تنظیم شده است كه بعد از بررسی با متخلفان برخورد خواهد شد. این مقام مسئول اشاره كرد: در امتداد نظم دهی و انسجام بیشتر به پروسه تنظیم بازار، اصلاح نظام توزیع و نظارت بر واحدهای توزیعی، تولیدی و خدماتی، بازرسی های مستمر توسط اكیپ های بازرسی و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استانها صورت می گیرد. صارمیان با اشاره به مواد ۵ و ۶۵ قانون پشتیبانی از حقوق مصرف كنندگان و تولیدكنندگان و قانون نظام صنفی و ماده ۶ قانون تعزیرات حكوتی، درج قیمت و نصب اتیكت و برچسب و صدور فاكتور در مورد همه كالاها و خدمات را مورد تاكید قرار داد و از هم وطنان عزیز خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا اجحاف در حق مصرف كننده بوسیله سامانه ۱۲۴ و یا مراجعه به پورتال سازمان و همین طور در استانها نیز با ارائه شكایات خود به ستادهای خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مسئولان ذیربط را در جریان قرار داده تا رسیدگی لازم صورت پذیرد.


منبع:

1398/05/22
13:37:24
5.0 / 5
3000
تگهای خبر: تولید , خدمات , خودرو , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۵
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو