برندسازی در غیاب خارجی ها

برندسازی در غیاب خارجی ها به گزارش مستر كار مدیر بازاریابی و فروش یك شركت تولیدكننده لوازم خانگی اظهار داشت: تحریم ها با وجود سخت تر كردن اوضاع برای تولید، مزایایی برای صنعتگران داخلی داشته كه مهم ترین آنها كار كردن روی برندسازی در غیاب خارجی هاست.


«محمدرضا حسومیان» روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اضافه كرد: لازم است در شرایط كنونی تولیدكنندگان داخلی بتوانند اعتماد مصرف كنندگان ایرانی را جلب كنند.
وی دشواری تامین مواد اولیه، قطعات و تجهیزات را همچون محدودیت های تحریم ها برشمرد و اظهار داشت: همین دشواری ها سبب شد تا تولیدكنندگان برای تهیه این اقلام به سمت تامین كنندگان داخلی بروند.
حسومیان خاطرنشان كرد: تولید برخی مواد اولیه نظیر ورق استیل كه در صنایع خانگی بسیار پركاربرد است، با عنایت به میزان مصرف داخلی و همینطور از آنجایی كه چشم انداز صادراتی مشخصی ندارد در كشورمان اقتصادی نیست، بنابراین آنرا از كشورهای آسیای شرق دور یا اتحادیه اروپا تامین می نماییم و الان با وجود تحریم ها با صرف هزینه های بیشتر همچنان به واردات آنها ادامه می دهیم.
این مدیر بازاریابی و فروش افزود: تحریم ها، هزینه بهای تمام شده قطعات وارداتی را از ۱۵ تا چند صد درصد بالا برده، همینطور دشواری نقل و انتقال پول و سختی برقراری ارتباط با تامین كنندگان اروپایی كه برای سال ها با این مجموعه كار می كردند، از دیگر مشكلات موجود است.
وی در ادامه به شرایط تورمی كشور اشاره نمود كه سبب كاهش توان خرید مردم و كوچك شدن حجم بازار شده، اما اظهار داشت كه شركت متبوعش با بهبود بهره وری تولید، تلاش كرده فشار افزایش هزینه ها را جبران كند.
حسومیان افزود: تولید محصولات در كلاس اقتصادی، با قطعات باكیفیت ایرانی كه هزینه تولیدی پایین تر از قطعات مشابه خارجی دارد، از دیگر راهكارهای اتخاذ شده این شركت در شرایط تحریم و تورم اقتصادی بوده است.
وی در انتها درمورد برگزاری میزهای تعمیق ساخت داخل از جانب وزارت صنعت، معدن و تجارت، اضافه كرد: بسیاری تولیدكنندگان حتی قبل از آغاز دور تازه تحریم ها، یافتن تامین كنندگان داخلی برای قطعات و تجهیزات مورد نیاز خویش را آغاز كردند و در این راه به توفیقاتی هم دست پیدا كردند.
این مدیر بازاریابی و فروش لوازم خانگی خواهان آن شد تا دولت با كاهش هرچه بیشتر تصدی گری ها به پشتیبانی از تولیدكنندگان داخلی بپردازد.
به گزارش مستر كار به نقل از ایرنا، آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در هفت ماهه امسال حكایت از رشد تولید انواع لوازم خانگی در كشور به جز تلویزیون دارد.
از ابتدای امسال تا آخر مهرماه ۶۸۴ هزار و ۲۰۰ دستگاه یخچال و فریزر در كشور تولید شد كه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۹.۴ درصدی داشته است.
در بازه زمانی یاد شده ۵۷۹ هزار و ۶۰۰ دستگاه كولر آبی تولید شد كه رشد ۳.۸ درصدی نشان داده است.
همچنین تولید ماشین لباسشویی در این مدت به ۳۵۴ هزار و ۳۰۰ دستگاه رسید كه در همسنجی با سال گذشته رشد ۱۳.۱ درصدی داشته است.
تولید تلویزیون در این مدت اما با افت همراه بود، به صورتی كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با كاهش ۵.۳ درصدی به ۳۹۰ هزار و ۳۰۰ دستگاه رسید.


1398/10/07
09:56:27
5.0 / 5
2777
تگهای خبر: تولید , دستگاه , صادرات , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو