مسترکار - دنیای خودرو

متوقف شدن محموله های پسته پشت مرزها

متوقف شدن محموله های پسته پشت مرزها مستر كار: رئیس انجمن پسته ایران درباب تاثیر كرونا بر صادرات پسته توضیحاتی را ارائه نمود.



محمدصالحی در گفت و گو با ایسنا در پاسخ به این پرسش كه آیا شیوع ویروس كرونا تاثیری بر صادرات پسته گذاشته است؟ اظهار نمود: چینی ها یكی از خریداران اصلی پسته ایران بودند و هرسال پس از سال نوی چینی این محصول را خریداری می كردند اما با شیوع ویروس كرونا دیگر خریدی صورت نگرفت؛ در صورتیكه چین یك بازار خوب و مهم برای ما بود. از طرفی با بسته شدن مرزها براثر شیوع این ویروس در اروپا پسته لطمه زیای خورده و خیلی از بارهای پسته پشت مرزها باقی مانده است.

كمبودی در تامین پسته شب عید نداریم

وی در ادامه با اشاره به اینكه امسال ۲۲۰ هزار تن پسته در داخل تولید شده است، اظهار داشت: هم اكنون هیچ كمبودی در تامین پسته شب عید نداریم و قیمت ها نیز مناسب می باشد.

صالحی افزود: قیمت تجاری پسته بین كیلویی ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است اما پسته ای كه به دست مصرف كننده می رسد در نقاط مختلف شهر متفاوت و از محدوده قیمتی كیلویی ۱۷۰ تا ۲۵۰ هزار تومان متغیر است و این تفاوت قیمت به این مساله كه آن خرده فروشی در كدام نقطه از شهر باشد، بستگی دارد.

كرمان؛ اصلی ترین تامین كننده پسته ایران

رییس انجمن پسته ایران اشاره كرد: پسته در ۱۱ استان تولید می شود و عمده ترین تامین كننده پسته ایران استان كرمان است. استان های خراسان شمالی و جنوبی، سمنان، مركزی و فارس نیز تولیدكنندگان دیگر این محصول هستند.

وی با اشاره به اینكه از شروع مهرماه امسال ۶۵ هزار تن پسته صادر گردیده است، اظهار داشت: بیشترین خریداران پسته ایران، اروپا، خاورمیانه و خاور دور هستند اما مشكل اصلی ما در بخش صادرات، تعهدات ارزی است؛ یعنی دولت از صادركننده تعهد می گیرد كه ارز را به كشور بازگرداند؛ در صورتیكه صادر كنندگان در این بخش با مشكلاتی مواجهند.





منبع:

1398/12/16
21:34:37
3547
5.0 از 5
تگهای خبر: تولید , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو