مسترکار - دنیای خودرو

اعلام قیمت های جدید 5 شركت لوازم خانگی در سامانه 124

اعلام قیمت های جدید 5 شركت لوازم خانگی در سامانه 124 به گزارش مستر كار رئیس اتحادیه صنف توزیع كنندگان لوازم خانگی گفت: تابحال پنج شركت بزرگ ایرانی تولیدكننده لوازم خانگی، افزایش قیمت محصولات خویش را در سامانه ۱۲۴ وزارت صنعت اعلام نموده اند.


«سیدمرتضی میری» امروز (دوشنبه) در گفتگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا اضافه کرد: قیمت های جدید تلویزیون جدید شرکت سام، همه محصولات شرکت جی پلاس، انواع لباسشویی شرکت آبسال، یخچال های تولیدی شرکت الکترو استیل و همه محصولات شرکت هایسنس در این سامانه در معرض دید عموم قرار گرفته است.
میری افزود: بسیاری شرکت های تولیدکننده لوازم خانگی هم افزایش قیمت های خویش را به سازمان پشتیبانی از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام نموده اند که در دست بررسی می باشد، اما بیشتر از ۲۰ شرکت بزرگ دیگر نظیر امرسان، اسنوا، یخساران و غیره هنوز قیمت های پیشنهادی خویش را به سازمان حمایت اعلام نکرده اند.
وی بیان داشت: اگر افزایش قیمت محصولات بعد از تعطیلات نوروزی پیگیری می شد، شاید روی ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش می شد به توافق رسید، اما این روزها با افزایش ۴۰ درصدی قیمت ارز حاصل از صادرات نسبت به اسفندماه پارسال، افزایش قیمت فولاد و غیره رشد دست کم ۱۵ تا ۲۰ درصدی قیمت ها اجتناب ناپذیر است.
رئیس اتحادیه صنف توزیع کنندگان لوازم خانگی در عین حال اظهار داشت: اگر تولیدکنندگانی خواستار افزایش قیمت هایی بیشتر از این ارقام هستند، باید مدارک و مستندات خویش را جهت بررسی به سازمان حمایت ارائه نمایند.
وی اظهارداشت: این روزها وضعیت تولید لوازم خانگی خوب است و هر چند تأمین ارز برای واردات مواد اولیه یکی از دغدغه های جدی تولیدکنندگان است، اما تابحال با وجود ارزهایی که از گذشته در اختیار داشتند تولید را به پیش برده اند.
میری خواهان آن شد تا دولت درمورد تأمین ارز مواد اولیه تولید لوازم خانگی تسریع کند تا وقفه ای بین تولید و توزیع و بر هم خوردن تعادل بازار اتفاق نیفتد.
وی همینطور از قول مساعد سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تخصیص ارز با اولویت به تولیدکنندگان لوازم خانگی اطلاع داد که باید با ساز وکاری که از جانب بانک مرکزی تعیین شده، با توافق با صادرکنندگان تامین گردد.
به گزارش مستر کار به نقل از ایرنا، بررسی آمارهای رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی می باشد در ۱۲ ماهه ۹۸، تعداد یک میلیون و ۱۶۸ هزار و ۷۰۰ دستگاه یخچال فریزر در کشور تولید شد که در مقایسه با سال ۹۷ رشد ۷.۸ درصدی داشته است.
در سالی که گذشته کارخانجات داخلی موفق به تولید ۷۳۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی شدند که رشد ۳۲ درصدی در مقایسه با سال پیش از آن داشته است.
همچنین تولید کولر آبی در این زمان با رشد ۶.۳ درصدی به ۹۰۴ هزار و ۹۰۰ دستگاه رسید.


1399/03/13
13:33:05
2433
5.0 از 5
تگهای خبر: افزایش قیمت , تولید , دستگاه , صادرات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو