مسترکار - دنیای خودرو
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت خبر داد:

بهره برداری از ۲۰۰ طرح پیشران و بزرگ صنعتی و معدنی در سال ۹۹

بهره برداری از ۲۰۰ طرح پیشران و بزرگ صنعتی و معدنی در سال ۹۹ به گزارش مستر كار معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت از برنامه ریزی برای تكمیل و بهره برداری از ۲۰۰ طرح بزرگ و منتخب (پیشران) در سرتاسر كشور با اشتغال ۴۱ هزار نفر و سرمایه گذاری ۱۶۹ هزار میلیارد تومان به صورت اولویت دار و ویژه در سال ۹۹ اطلاع داد.


به گزارش روز سه شنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «سعید زرندی» در نشست تخصصی برنامه های این وزارتخانه اضافه کرد: در جهت اهداف جهش تولید، موضوعات مهمی همچون نهضت ساخت داخل، راه اندازی طرح های نیمه تمام و پیشران، طرح توسعه پوشاک در پنج استان و تحریک تقاضای خرید داخلی دنبال می شود.
وی افزود: جلسات پایش جهت بررسی چگونگی پیشرفت پروژه ها به صورت منظم با حضور وزیر صنعت برگزار می گردد و مبحث تولید بدون کارخانه به صورت ورود مشارکتی سرمایه گذار به طرح های موجود در دستور کار است.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت تصریح کرد: نگاه زنجیره ای به همه موضوعات و سیاست گذاری های وزارتخانه برای تحقق اهداف مدنظر لزوم دارد.
زرندی اظهار داشت: روش های نوین تأمین مالی در حوزه تأمین مالی و توسعه سرمایه گذاری دنبال می شود.
وی افزود: در قالب برنامه های سال جهش تولید ۱۰ شاخص در استان ها به صورت ماهانه مورد رصد قرار می گیرد و رویکردمان این است که هیچ شاخصی کمتر از سال ۹۸ نباشد.
نیاز به نقدینگی واحدهای صنعتی
این مقام مسوول اعلام نمود: انتشار اوراق در سال ۹۸ برای بنگاه های صنعتی و معدنی حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود، سال جاری هم برای هر استان هدف گذاری شده تا به ترغیب شرکت های بزرگ جهت استفاده از ظرفیت بازار سرمایه بپردازند.
معاون وزیر صنعت اظهار داشت: سال جاری بنگاه های صنعتی و معدنی تولیدی به ۵۷۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی نیاز دارند که باید به دنبال روش های نوین تأمین مالی همچون بازار سرمایه باشیم، در همین راستا با اولویت ۱۰۰ شرکت، برای عرضه سهام در بورس و انتشار اوراق برنامه ریزی شده است.
زرندی اضافه کرد: مجموع تسهیلات پرداخت شده در بند الف تبصره ۱۸ حدود ۴.۴ هزار میلیارد تومان بوده است.
وی اظهار داشت: انتشار اوراق، صندوق ها، تأمین مالی جمعی، لیزینگ و تأمین مالی زنجیره تأمین scf همچون روش های نوین تأمین مالی مدنظر وزارت صنعت در سال جهش تولید است.
زرندی بیان داشت: سال گذشته هشت شرکت بزرگ حدود دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اوراق منتشر نمودند.
وی تاکیدکرد: به دنبال تصویب این مورد هستیم تا واحدهایی که در سال ۹۹ در بورس پذیرش شوند، مالیات سال های قبل آنها مورد بررسی قرار نگیرد.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت تصریح کرد: حالا تولیدات حدود ۶ هزار واحد تولیدی در سرتاسر کشور به صورت منتخب مورد رصد و پایش مداوم قرار می گیرد.
وی اعلام نمود: از پنجشنبه همین هفته پویش افتتاح طرح های بزرگ و پیشران صنعتی و معدنی در سطح کشور شروع می شود که در گام نخست و با حضور رئیس جمهوری پنج طرح در چهار واحد صنعتی با مجموع سرمایه گذاری چهار هزار و ۸۶۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی یک هزار و ۲۷۰ نفری به بهره برداری می رسد.


1399/03/21
11:47:07
2511
5.0 از 5
تگهای خبر: تور , تولید , سرمایه گذاری , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو