مسترکار - دنیای خودرو
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

توان رقابت لوازم خانگی داخلی با برندهای خارجی بوجود آمده است

توان رقابت لوازم خانگی داخلی با برندهای خارجی بوجود آمده است به گزارش مستر كار معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ارتقای كیفیت لوازم خانگی دركنار افزایش كمیت دنبال می شود بگونه ای كه امروز توان رقابت تولیدات داخلی با محصولات و برندهای خارجی حاصل شده است.


مهدی صادقی نیارکی روز پنجشنبه در آیین افتتاح افزایش ظرفیت تولید و بومی سازی قطعات در گروه صنعتی انتخاب اصفهان که با حضور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهوری برگزار شد، اضافه کرد: امروز محصولات لوازم خانگی قابلیت رقابت با محصولات خارجی را داراست و تولیدات داخلی نه تنها می تواند پاسخگوی نیاز داخلی باشند بلکه قابلیت صادرات دارد.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: با عنایت به ارزبری کم این صنایع لازم است فرایند تخصیص ارز و تأمین نقدینگی به منظور افزایش تولیدات و ارتقای کیفیت در دستور کار قرار گیرد.
وی افزود: سال جاری برنامه رشد ۳۰ درصدی محصولات خانگی نسبت به سال قبل در دستور کار است در حالیکه این صنعت در سال ۹۸ نسبت به ۹۷ شاهد ۱۰ درصد رشد بوده است و به واسطه تحریم ها شرکت های داخلی جایگزین دو شرکت خارجی که عمده تولیدات این محصولات را به خود اختصاص داده بودند شدند.
وی اظهار نمود: در عرصه تولید یخچال و فریزر تولیدات داخلی در سال ۹۸ نسبت به سال قبل آن ۱۲درصد، لباسشویی ۳۳ درصد، لوازم خانگی کوچک ۱۲ درصد و در تولید تلویزیون ۳درصد رشد داشته است؛ این در شرایطی است که پیش از این ۸۰ درصد بازار محصولات لوازم خانگی در اختیار دو شرکت خارجی بود ولی با تلاش شبانه روزی شرکت های داخلی نه تنها کاهش تولید نداشتیم بلکه در انتهای سال ۹۸ شاهد رشد تولید این محصولات بودیم.
صادق نیارکی با اشاره به مشکلات حاصل شده به واسطه بیماری کرونا تصریح کرد: علیرغم این مشکلات در دوماه اول سال ۹۹ در بعضی محصولات مثل ماشین لباسشویی رشد ۱۵۲ درصدی تولید داشتیم و تولید ۴۸ هزار دستگاه ماشین لباسشویی در دوماهه اول سال از ۴۸هزار دستگاه در سال ۹۸ به ۱۲۱ هزار دستگاه در سال ۹۹ رسید.
وی اظهار داشت: همینطور تولید تلویزیون ۴۹ درصد رشد داشته است که نشان داده است میزان تولید این محصول در دو ماه اول سال جاری از ۷۳ هزار دستگاه در سال ۹۸ به ۱۱۰ هزار دستگاه رسیده است.
وی تصریح کرد: شرکت های داخلی توانسته اند تحریم را به فرصت تبدیل کنند و با اتکا به فناوری داخلی، عمق ساخت داخل و متخصص داخلی ظرفیت ها را افزایش و کیفیت را ارتقا دهند.
معاون وزیر صمت افزود: حداقل عمق ساخت در لوازم خانگی ۶۰ درصد است و بعنوان مثال در کولر آبی عمق داخلی ۱۰۰ درصد، لوازم خانگی کوچک ۷۰ درصد، یخچال و فریزر ۶۰درصد، لباسشویی ۶۰ درصد و تلویزیون ۳۰ درصد است.
وی تصریح کرد: تعمیق ساخت داخل و افزایش تولید در سال ۹۸ شروع شده است و این مسیر با قوت ادامه خواهد یافت.
در این مراسم چندین طرح ملی با اعتباری بالغ بر ۴ هزار ۸۲۵ میلیارد ریال با حضور ویدئو کنفرانسی دکتر حسن روحانی رئیس جمهور در استان های اصفهان و خراسان رضوی راه اندازی شد.
از این تعداد هشت طرح با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال در اصفهان راه اندازی شد.
پروژه خط تولید لوازم خانگی سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با هدف طراحی و تولید سبد محصولات لوازم خانگی اقتصادی و با کیفیت ویژه اقشار صدمه پذیر با سرمایه گذاری ۸۶۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی مستقیم یک هزار ۶۶۲ نفر در گروه صنعتی انتخاب همچون هشت طرح افتتاحی امروز بود.
همینطور راه اندازی کارخانه تولید آمیزه های پلیمری، راه اندازی فاز سوم توسعه کارخانه تزریق پلاستیک و پنج پروژه بومی سازی دانش فنی برای هوشمندسازی فرآیندها در تولید و کیفیت و هم تعمیق ساخت داخل قطعات پلاستیکی، لاستیکی و فلزی لوازم خانگی از دیگر طرح های افتتاح شده در اصفهان بود.


1399/03/23
15:10:29
2252
5.0 از 5
تگهای خبر: تور , تولید , دستگاه , سرمایه گذاری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۵
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو