مسترکار - دنیای خودرو
سخنگوی كمیسیون صنایع و معادن در مجلس مطرح كرد:

تطابق 63 درصدی برنامه های وزیر پیشنهادی صمت با اسناد بالادستی

تطابق 63 درصدی برنامه های وزیر پیشنهادی صمت با اسناد بالادستی به گزارش مستر كار سخنگوی كمیسیون صنایع و معادن با قرائت گزارش این كمیسیون درباره برنامه های وزیر پیشنهادی صمت اظهار داشت: 63 درصد برنامه های ارائه شده مدرس خیابانی با اسناد بالادستی «تطابق» دارد و 28 درصد از برنامه های وی نیز «همسو» است.


به گزارش مستر کار به نقل از ایرنا، «حجت الله فیروزی» در جلسه علنی امروز- چهارشنبه- مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت «حسین مدرس خیابانی» وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت، گزارش کمیسیون صنایع و معادن درباره برنامه های وی را قرائت کرد.
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن اظهار داشت: در اجرای ماده (۲۰۲) قانون بخشنامه داخلی مجلس شورای اسلامی بمنظور بررسی صلاحیت، انطباق مدارک، سوابق و برنامه های وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت و تطبیق آنها با اسناد بالادستی، جلسه ای در روز یکشنبه مورخ ۱۹ مرداد ۹۹با حضور مهندس حسین مدرس خیابانی و اعضای این کمیسیون تشکیل شد.
وی اضافه کرد: در امتداد بررسی صحت مدارک تحصیلی وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در مقاطع مختلف دانشگاهی موضوع طی نامه شماره ۳۰۸۱۹ مورخ ۱۵ مرداد ۹۹ از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استعلام شد که برمبنای مکاتبه شماره ۸۹۰۲۱ مورخ ۱۹ مرداد ۹۹ آن وزارتخانه مدارک تحصیلی مشارالیه در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد که در سوابق وزیر پیشنهادی اشاره شده، مورد تائید قرار گرفت.
فیروزی اظهارداشت: بررسی تطبیقی برنامه های ارائه شده مدرس خیابانی برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اسناد بالادستی توسط کمیسیون و معاونت نظارت مجلس شورای اسلامی، حکایت از آن دارد که شصت و سه درصد (۶۳%) برنامه های پیشنهادی با احکام فوق الذکر «منطبق» و بیست و هشت درصد (۲۸%) از موارد «همسو» است.
وی اضافه کرد: بعلاوه نتایج حاصله نشان میدهد در نه درصد (۹%) موارد به احکام اشاره ای نشده است و این در حالیست که هشت درصد (۸%) از این عدم توجه، مربوط به احکام برنامه ششم توسعه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران است.
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس اظهار داشت: در جلسه با مدرس خیابانی با طرح سؤالات گوناگون در ابعاد تخصصی و فنی، مدیریتی و اجرایی از جانب نمایندگان عضو کمیسیون و استماع دیدگاه ها و پاسخ های وی، صلاحیت وزیر پیشنهادی مورد ارزیابی قرار گرفت.
فیروزی اظهار داشت: در مجموع بعد از بحث و تبادل نظر، اعضای حاضر در جلسه مورخ ۱۹ مرداد ۹۹ کمیسیون، صلاحیت وی را برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار داد و سفارش کرد.
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس، «توجه به مدیریت وزارتخانه»، «فراجناحی عمل کردن، اولویت دادن به تخصص، توانمندی و تعهد افراد در واگذاری مسئولیت ها»، «مبارزه جدی با فساد اداری در سطح وزارتخانه» و «اولویت در بکارگیری مدیران جوان و تحول» را از مهمترین رئوس و محورهای گزارش ادواری وزیر صمت به مجلس شورای اسلامی عنوان نمود.



منبع:

1399/05/22
13:03:09
2053
5.0 از 5
تگهای خبر: صنعت , فناوری , مجلس شورای اسلامی , وزارت صنعت، معدن و تجارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۱
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو