مسترکار - دنیای خودرو
اختصاصی مستر كار

استاد دانشگاه: تامین نقدینگی شركت ها از اقدامات مثبت دولت می باشد

استاد دانشگاه: تامین نقدینگی شركت ها از اقدامات مثبت دولت می باشد عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی بیرجند اظهار داشت: در شرایط تورم كه شركت ها در تامین نقدینگی با مشكل مواجه می شوند، دولت این نقدینگی را برای كارخانه ها و شركت ها تامین كرده و این نكته بسیار مثبتی است.


اسماعیل هداوندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: تخصیص منابع به شرکت های بخش خصوصی در دولت تدبیر و امید ارتقا پیدا کرده است.
وی گفت: موضوع سامانه پنجره واحد از دیگر اقدامات دولت بوده که مربوط به سرمایه گذاری و صدور مجوز است و اقدامات خوبی در این عرصه انجام شد.
استادیار رشته مهندسی صنایع دانشگاه صنعتی بیرجند اظهار داشت: صدور مجوز کسب و کارها در این دولت در مقایسه با گذشته بهتر بوده و سریع تر انجام می شود که برای سرمایه گذار یک مزیت است و بروکراسی اداری برای سرمایه گذار کاهش یافته که اقدامی قابل تجلیل است.
وی اضافه کرد: در گذشته یک کارآفرین و صنعتگر اگر قصد داشت کار تولیدی خودرا آغاز کند باید زمان زیادی را به ستاندن استعلام و پیمودن بروکراسی اداری اختصاص می داد ولی در سال های اخیر این روند با ایجاد نظام پنجره واحد صدور مجوز و سرمایه گذاری تسهیل شده است.
هداوندی اظهار داشت: با وجود اینکه کشور در شرایط تحریمی بدی قرار داشته و دولت با کسری بودجه مواجه می باشد اما اقدام بزرگ دولت این است که در این شرایط منابع مورد نیاز برای کمک به کسب و کارها را به شرکت های متقاضی تخصیص دهد.
وی افزود: حوزه صنعت استان خراسان جنوبی نیز در دولت تدبیر و امید در خیلی از شاخص ها ارتقا یافته است.
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: حوزه خدمات مثل IT (فناوری اطلاعات) و شرکت های حوزه تجارت رشد شایان توجهی داشته و امروز شاهد می باشیم که شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری خراسان جنوبی توانسته اند جایگاه مناسبی در کشور پیدا کرده و درآمد مناسبی را کسب کنند که همه این دستاوردها به سبب حمایت دولت از این شرکت هاست.
وی اظهار داشت: صندوق پشتیبانی از پژوهش و فناوری با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خراسان جنوبی به وجود آمد که منابع مناسبی را به شرکت های دانش بنیان استان تزریق کرده است.
هداوندی اضافه کرد: خراسان جنوبی به سبب شرایط اقلیمی خاص باید به سمت صنایع حوزه خدماتی حرکت نماید و در حوزه تجارت خارجی با کشور افغانستان و در حوزه مرز اقدامات خوبی انجام شده که بهبود شرایط خدماتی در مرز ماهیرود را شاهد می باشیم.
وی بیان کرد: سرمایه گذاری در حوزه بهداشت و درمان از دیگر خدمات دولت در خراسان جنوبی است و توسعه نظام سلامت در همه بخش ها اثرگذار بوده و زیرساخت های خوبی توسط دولت برای توسعه سرمایه گذاری و رونق تولید به وجود آمده است.
این استاد دانشگاه اظهار داشت: خراسان جنوبی ظرفیت ها و قابلیت های فراوانی در بخش های مختلف اقتصادی دارد که توسعه زیرساخت ها موجب فعال شدن بیش از پیش این ظرفیت ها و درآمدزایی برای مردم منطقه می شود.


1399/05/29
22:43:43
1683
5.0 از 5
تگهای خبر: پژو , تور , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۴
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو