مسترکار - دنیای خودرو
رییس كنفدراسیون صادرات اعلام كرد

بلاتكلیفی 1100 كارت بازرگانی جدید

بلاتكلیفی 1100 كارت بازرگانی جدید رئیس كنفدراسیون صادرات ایران ضمن انتقاد از برنامه ریزی صورت گرفته برای تغییر سامانه صدور كارت های بازرگانی از بلاتكلیفی تجار در دو ماه گذشته اطلاع داد.


به گزارش مستر کار به نقل از ایسنا، محمد لاهوتی در نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار نمود: نهادهای دولتی معتقدند که بحث انتقال صدور کارت های بازرگانی جدید به وزارت صنعت، معدن و تجارت امری قانونی می باشد، اما صرف نظر از این موضوع، باید دید تا چقدر این تصمیم به بهبود فضای کسب و کار منجر شده و چقدر فضای تولید را محدود کرده است.
وی با بیان این که خیلی از فعالان اقتصادی برای دریافت کارت های بازرگانی شان سرگردان شده اند، بیان نمود: تا قبل از مردادماه سال جاری اتاق های بازرگانی مدارک را تحویل می گرفتند و فرایند تمدید یا صدور کارت های بازرگانی به جریان می افتاد، اما از آغاز مردادماه این فرایند به وزارت صنعت، معدن و تجارت و دفاتر استانی موکول شده که بررسی ها نشان از کندی جدی کار دارد.
به قول رئیس کنفدراسیون صادرات ایران، حدود ۴۵ روز گذشته تعداد زیادی از درخواست کنندگان کارت های بازرگانی به کارت دسترسی پیدا نکرده اند، ازاین رو اتاق کوشیده با برگزاری جلساتی با نهادهای دولتی مشکلات را حل کند، هرچند با حکم سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت فعلا امکان فعالیت موازی دو سامانه به وجود آمده، اما واقعیت این است که در بعضی فرآیندها امکان این موازی کاری وجود ندارد.
لاهوتی با اشاره به بلاتکلیفی ۱۱۰۰ کارت بازرگانی جدید در هفته های گذشته اظهار نمود: این کارت ها قبل از حکم جدید دولت برای صدور یا تمدید اقدام نموده بودند و حتی هزینه آنرا هم پرداخته اند اما با عنایت به توقف کارها صدور آنها بلاتکلیف باقی مانده است. متاسفانه دستگاه های دولتی در راه این صدور با کندی برخورد می کنند. برای مثال از یک تاجر ۶۰ ساله درخواست تحویل کارت آخر خدمت داشته اند که همه این مسائل می تواند مشکل ساز شود.
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران با اشاره به تغییراتی که در عملکرد ثبت شده در صدور کارت های بازرگانی به وجود آمده است، توضیح داد: طبق آمارها از آغاز مردادماه تا ۲۴ شهریور سال گذشته ۴۰۵ کارت بازرگانی جدید صادر و ۱۱۷۹ کارت هم تمدید گردید، این در شرایطی است که در مدت مشابه سالجاری فقط ۱۲۵ کارت بازرگانی جدید در کشور صادر و ۶۵۰ کارت بازرگانی تمدید شده است. این نشان داده است که ما در این فرایند مشکلاتی داریم و باید برای مرتفع ساختن آن اقدام نماییم.




منبع:

1399/06/26
11:53:56
1486
5.0 از 5
تگهای خبر: تولید , دستگاه , صادرات , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو