مسترکار - دنیای خودرو

۴۰۰ واحد صنفی متخلف كرونایی در مازندران پلمپ شد

۴۰۰ واحد صنفی متخلف كرونایی در مازندران پلمپ شد به گزارش مستر كار معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران اظهار داشت كه ۴۰۰ واحد صنفی متخلف كه محدودیت های كرونایی را اعمال نكردند، پلمپ شدند.


حسین اصغر زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: پرونده تمام این واحدهای متخلف که مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا در خصوص عدم فعالیت بعد از ساعت ۱۸ را رعایت نکردند، به دستگاههای نظارتی برای برخورد ارسال شده است.
وی اظهار داشت: برپایه مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا که به تمام واحدهای صنفی هم ابلاغ گردید، از ۲۰ آبان ماه در جهت اعمال محدودیت های کرونایی تمام واحدهای صنفی در شهرهای استان به جز تأمین کنندگان مایحتاج عمومی، فروشگاه های زنجیره ای و مراکز بهداشتی و درمانی تنها تا ساعت ۱۸ حق فعالیت دارند.
اصغرزاده اضافه کرد: گشت های سه گانه بازرسی و نظارت، مراکز بهداشت و نیروی انتظامی همه روزه در تمامی ۵۸ شهر استان که مشمول محدودیت کرونایی هستند، حضور دارند و گشت زنی و واحدهای صنفی متخلف را شناسایی و برخورد می کنند.
معاون سازمان صمت مازندران اظهار داشت: در ایام اول اجرای طرح برای اطلاع رسانی بیشتر صرفاً به واحدهای صنفی که محدودیت ها را رعایت نمی کردند، تذکر داده شد، ولی بعد از آن باید تمام واحدها این محدودیت را رعایت نمایند و عدم تمکین هم با برخورد قانونی مواجه می شود.
پیش از این هم حدود سه هزار واحد صنفی در مازندران به علت آنچه که عدم رعایت پروتکل های بهداشتی اعلام شد، از جانب دستگاههای نظارتی همچون بازرسان معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران پلمپ شدند.
رعایت ۹۰ درصدی محدودیت کرونایی
اصغر زاده در عین حال اظهار داشت: بررسی های میدانی نشان داده است که بیشتر از ۹۰ درصد از واحدهای صنفی در سطح شهرهای استان به صورت میانگین محدودیت های کرونایی را رعایت می کنند و رعایت این محدودیت ها در مناطق مرکزی شهری به حدود ۱۰۰ درصد رسیده است.
وی افزود: احتمال می رود در حاشیه شهرها بعضی از واحدهای صنفی مشمول تا حدودی قانون را رعایت نکنند و ضمن اخطار به این واحدها برای رعایت مصوبات کرونایی، چنانچه این رفتار نرمال سازی ادامه یابد، با برخورد قانونی مواجه خواهند شد.
استان مازندران ۱۸۰ هزار واحد صنفی دارد و از لحاظ سرانه جمعیتی تعداد واحدهای صنفی این استان از میانگین کشوری هم بالاتر است و از لحاظ اشتغال هم ۵۲ درصد اشتغال این خطه شمال کشور هم در حوزه خدماتی است.


1399/08/26
13:59:04
932
5.0 از 5
تگهای خبر: خدمات , دستگاه , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو