مسترکار - دنیای خودرو

سهم ۳۰ و نیم درصدی بخش صنعت و معدن از تسهیلات بانكی

سهم ۳۰ و نیم درصدی بخش صنعت و معدن از تسهیلات بانكی به گزارش مستر كار بررسی آمارهای منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاكی می باشد در نیمه نخست سال جاری فعالان بخش صنعت و معدن كشور ۲۱۲.۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت نمودند كه ۳۰.۵ درصد جمع تسهیلات پرداختی بانك ها و موسسات اعتباری را شامل می شود.


به گزارش روز سه شنبه ایرنا از آمارهای یاد شده، بخش صنعت و معدن بعد از بخش خدمات (با سهم ۳۵.۱ درصدی) بیشترین سهم را در میان بخش های مختلف اقتصادی کشور از نظر تسهیلات پرداختی بانک ها و موسسات اعتباری داشته است.
همچنین در نیمه نخست سال جاری، بخش بازرگانی با دریافت ۱۴۱.۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات سهم ۲۰.۳ درصدی از تسهیلات یاد شده داشته است.
برپایه این گزارش، مجموع تسهیلات پرداختی بانک ها و موسسات اعتباری به بخش های مختلف اقتصادی از آغاز سال جاری تا آخر شهریورماه ۶۹۶.۷ هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۸۲.۳ درصدی داشته است.
به گزارش مستر کار به نقل از ایرنا، پیش از این «سعید زرندی» معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام نمود: به منظور هموارسازی مسیر تولید ملی و پشتیبانی از بنگاه‏ های اقتصادی در قالب تحقق شعار سال، با هدف تأمین تسهیلات لازم برای نگهداشت و افزایش تولید و اشتغال در بنگاه‏ های اقتصادی، نوسازی و بازسازی بنگاه‏ ها و صنوف تولیدی و تکمیل طرح‏ های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیشتر از ۶۰ درصدی تخصیص می‏ یابد.
وی اظهار داشت: اولویت اصلی پرداخت تسهیلات، آن دسته از بنگاه‏ های اقتصادی می باشد که به صورت عمده دارای مشکل نقدینگی بوده و مشکلاتی نظیر ظرفیت تولید، دانش ‏فنی، توان مدیریت و بازار یا موانع راه ‏اندازی و افزایش تولید نداشته باشند تا با دریافت این تسهیلات قادر به راه ‏اندازی سریع، انجام نوسازی و بازسازی لازم و تثبیت یا افزایش تولید و اشتغال باشند.



منبع:

1399/08/27
12:43:03
1307
5.0 از 5
تگهای خبر: تولید , خدمات , صنعت , وزارت صنعت، معدن و تجارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۴
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو