مسترکار - دنیای خودرو
سرپرست سازمان صنایع كوچك مطرح كرد:

كاهش سالیانه 10 درصدی حوادث شغلی در شهرك ها و نواحی صنعتی

كاهش سالیانه 10 درصدی حوادث شغلی در شهرك ها و نواحی صنعتی سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از کاهش متوسط سالیانه ۱۰ درصدی آمار حوادث شغلی و افزایش روزهای بدون حادثه از ۲ به سه روز در نتیجه ممیزی HSEE (بهداشت، ایمنی، محیط زیست و انرژی) در بیشتر از ۷۰ درصد واحدهای تولیدی به بهره برداری رسیده در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور اطلاع داد.


به گزارش روز شنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، "اصغر مصاحب" در نشست شورای هماهنگی کارگروه های مدیریت بحران شرکتهای استانی تابعه اضافه کرد: فعالیتهای این سازمان در جهت تمرکز واحدهای تولیدی در شهرک ها و نواحی صنعتی و امکان عرضه مطلوب تر خدمات در همه حوزه های HSEE با رعایت اجبار های زیست محیطی، اصل پیشگیری در وقوع حوادث و همینطور کنترل از مبداء و کاهش آلاینده ها به منظور دستیابی به توسعه پایدار انجام می شود.
وی، از تجزیه و تحلیل حوادث شغلی و ترویج درس آموزی از حوادث، ارزیابی ریسک واحدهای کوچک و متوسط در جهت کاهش هزینه های آنها و عرضه نتایج در چارچوب مشاوره به منظور جلوگیری از حوادث، ممیزی HSEE، آموزش های علمی و کاربردی گسترده، تجهیز و توسعه ناوگان خدمات ایمنی و آتش نشانی و شبکه شیرهای آتش نشانی بعنوان اهم فعالیتهای انجام شده در حوزه ایمنی و بهداشت شغلی در شهرک ها و نواحی صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی تحت پوشش سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نام برد.
سرپرست سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: بیشتر از ۷۰ درصد واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی هم ممیزی HSEE شده و نقاط تأثیرگذار در جهت کاهش آمار حوادث به آنها مشاوره داده شده است.
وی افزود: سالیانه بیشتر از ۱۲۰ هزار و ۷۲۹ نفر- ساعت دوره های آموزشی در زمینه های مختلف HSEE در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی برگزار و تلاش شده که هر سال میزان آموزش ها با رشد خوبی همراه باشد.
مصاحب بیان داشت: تعداد خودرو های عملیاتی امداد و نجات و اطفای حریق در شهرک ها و نواحی صنعتی هم در ۹ ماهه سال جاری به ۲۹۸ خودرو در ۲۶۶ ایستگاه رسیده، به صورتی که حالا ۷۹ درصد از واحدهای تولیدی مستقر و ۸۴ درصد از اشتغال موجود تحت پوشش خدمات آتش نشانی هستند.
وی همینطور اعلام نمود: تعداد ۵۰ درمانگاه و مرکز طب کار در شهرک ها و نواحی صنعتی ایجاد و تجهیز شده که خدمات طب کار و درمانی عمومی را به واحدهای تولیدی مستقر عرضه می دهند.
به گزارش مستر کار به نقل از ایرنا، سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و شرکتهای استانی تابعه آن حالا با دارا بودن ۵۰۱ شهرک و ۳۲۲ ناحیه صنعتی و سه منطقه ویژه اقتصادی در حال بهره برداری، ۷۷ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۳۷ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲ مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۸۷ هزار و ۸۶۳ قرارداد منعقده و بهره برداری از ۴۶ هزار و ۴۱۳ واحد صنعتی و سه هزار و ۵۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۳۵ هزار و ۵۵۷ نفر را در سرتاسر کشور فراهم نموده است.



منبع:

1399/10/20
22:13:40
1080
0.0 از 5
تگهای خبر: تولید , خدمات , خودرو , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو