مسترکار - دنیای خودرو

۱۰۰ معدن بعد از پیروزی انقلاب در چهارمحال و بختیاری فعال شد

۱۰۰ معدن بعد از پیروزی انقلاب در چهارمحال و بختیاری فعال شد ایرنا- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از رشد قابل توجه کارهای معدنی در این استان در سالهای بعد از انقلاب اسلامی آگاهی داد و اظهار داشت: معادن استان از 2 به 100 واحد افزایش یافته است.



سجاد رستمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: قبل از انقلاب ۲ معدن خاک نسوز و سنگ های تزیینی در استان فعال بود اما هم اکنون ۱۰۰ معدن با تولید سالانه پنج میلیون تن ماده معدنی بهره برداری می شود.

وی اشاره کرد: این معادن برای بیش از یک هزار نفر در استان اشتغالزایی کرده است.

رستمی با اعلان اینکه هشت نوع ماده معدنی از معادن استان استخراج می شود، گفت: سنگ لاشه، مرمریت، خاک نسوز، مواد اولیه سیمان، گچ و آهک همچون این مواد معدنی بشمار می رود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به شناسایی ذخیره گاه های دارای مواد معدنی قیمتی در استان، اشاره کرد: در سالجاری عملیات اکتشاف پنج محدوده معدنی استان در حال انجام می باشد که سه محدوده در شهرستان سامان، یک محدوده در شهرستان کیار و یک محدوده در شهرستان لردگان قرار دارد.

رستمی اشاره کرد: این معادن دارای پتانسیل مولتی متال هستند به این صورت که با اکتشاف این محدوده ها، می توان فلزات مس، کبالت، روی و آهن استخراج کرد.

وی، دولومیت را از دیگر مواد معدنی موجود در استان عنوان نمود و اظهار داشت: یک واحد صنعتی در شهرک صنعتی سفیددشت در حال راه اندازی است که می تواند از ماده معدنی دولومیت، منیزیت استحصال کند که کاربردهای صنعتی دارد و تعداد مواد معدنی استخراج شده در استان را به ۹ ماده می افزاید.
به گزارش مستر کار به نقل از ایرنا، معادن بعنوان پیشران اقتصادی در هر کشوری مطرح است و باتوجه به گستردگی مواد معدنی و وجود ذخایر با ارزش در سطح استان، سرمایه گذاری در این بخش طی سال های آتی رشد اقتصادی درخشانی را برای استان خواهد داشت.
صنایع تبدیلی این استان تنها در بخش های فرآوری و استحصال سنگ تزیینی، تولید سیمان، آهک و گچ فعال است.
امسال تا حالا چهار میلیون و ۱۰ هزار تن مواد معدنی در استان استخراج شده است و توسعه، بهره برداری و فعال سازی معادن غیرفعال و اعطای تسهیلات بانکی، سبب افزایش حدود ۳۰ درصدی استخراج مواد معدنی این استان شد.
میزان درآمد سالانه دولت از بخش معادن این استان هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد می شود که این میزان در دولت تدبیر و امید بطور متوسط به بیش از ۱۲ میلیارد ریال رسیده است.
به گزارش مستر کار به نقل از ایرنا، ۱۶۴ معدن و غیر فعال با ۶۷۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان وجود دارد که برای حدود یکهزار و۵۳۳ نفر اشتغال به وجود آورده است.
چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی افزون بر ۹۷۹ هزار نفر است.


1399/11/16
18:03:35
960
0.0 از 5
تگهای خبر: تولید , سرمایه گذاری , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(0)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو