مسترکار - دنیای خودرو

1600 فرصت شغلی در معادن استان تهران طی چهار سال بوجود آمد

1600 فرصت شغلی در معادن استان تهران طی چهار سال بوجود آمد به گزارش مستر کار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران اظهار داشت: در دولت دوازدهم بیشتر از یک هزار و ۶۰۰ فرصت شغلی در معادن استان تهران به وجود آمد.


به گزارش مستر کار به نقل از ایرنا، یداله صادقی شامگاه یکشنبه در گفت و گویی ضمن اشاره به این که طی چهار سال قبل با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی در معادن استان تهران زمینه اشتغال یک هزار و ۶۷۷ نفرفراهم شده است، اضافه کرد: طی این مدت ۱۱۳ پروانه بهره برداری صادر یا تمدید، ۳۸ پروانه اکتشاف، ۲۱ فقره گواهی کشف و ۱۳۱ فقره مجوز برداشت صادر گردیده است.
وی همینطور ضمن بیان این که معادن استان تهران استخراج هشت تا ۱۰درصدی نسبت به کل کشور داشته اند، از فعالیت ۸۵ درصدی معادن این استان اطلاع داد و اظهار داشت: در استان تهران ۳۵۰ معدن دارای مجوز هستند که ۲۴۰ معدن آن فعال است.
صادقی با اشاره به اینکه ۲۸۰ مورد از این معادن دارای بهره بردار و ۷۰ معدن فاقد بهره بردار هستند، اظهار نمود: در استان تهران معادن آهک، سنگ لاشه، شن و ماسه و مواد معدنی استحصالی وجود دارد که در عمران و ساخت و ساز شهر تهران نقش مهمی را ایفا می کنند.
رئیس سازمان صمت تهران اظهار داشت: همینطور درحوزه صنایع معدنی و محصولات وابسته به آن تهران از قطب های فعال کشور بوده و به علت سیستم حمل و نقل مناسب و دسترسی به فرودگاه های بین المللی در صادرات محصولات معدنی نقش حائز اهمیتی در کشور دارد و بیشترین معادن سطح استان در حوزه مصالح ساختمانی و برای تأمین نیاز داخل کشور هستند و بخشی از آن به صورت فرآوری و یا سنگ بوده که به سایر نقاط جهان صادر می شود.
وی اضافه کرد: به منظور تولید و پشتیبانی از تولیدات داخلی ماشین آلات معدنی و کمک به افزایش میزان استخراج مواد معدنی در کشور و همینطور رفع نیاز بخش معدن به نوسازی، ارتقاء و بهبود ماشین آلات معدنی هم در نظر است جهت کلیه فعالان حوزه معدنی کشور که تمایل به خرید از تولید کنندگان ماشین آلات معدنی ساخت داخل را دارند، یارانه سود تسهیلات چهار درصدی پرداخت گردد.



منبع:

1400/04/21
17:03:04
439
5.0 از 5
تگهای خبر: تولید , سرمایه گذاری , صادرات , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو