دبیركل انجمن صنایع لوازم خانگی تاكید كرد:

لزوم تمركز بر مراكز نوآوری و به روزآوری صنعت لوازم خانگی

لزوم تمركز بر مراكز نوآوری و به روزآوری صنعت لوازم خانگی دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران اظهار داشت: تمرکز بر ایجاد و توسعه مراکز نوآوری، به روزآوری لوازم خانگی تولیدی کشورمان و کاهش فاصله تکنولوژیکی با پیشگامان این صنعت در جهان را به دنبال خواهد داشت.


«عباس هاشمی» امروز (دوشنبه) در حاشیه آیین افتتاح مرکز نوآوری و شتاب دهی لوازم خانگی در پاسخ به خبرنگار اقتصادی ایرنا اضافه کرد: ایجاد مراکز نوآوری در صنعت لوازم خانگی بعنوان یکی از صنایع پیشران، ۱۰۰ درصد الزامی است، برای اینکه باتوجه به مطرح بودن اقتصاد بدون نفت، بحث صادرات لوازم خانگی جایگاه ویژه ای پیدا خواهدنمود.
وی بیان داشت: برای داشتن صادرات پایدار در این عرصه، وجود مراکز نوآوری و ارتباط با شرکت های دانش بنیان نقشی تعیین کننده خواهد داشت.
این مقام صنفی تصریح کرد: با حمایت معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، این انجمن موفق شد تا کانون هماهنگی دانش، صنعت و بازار لوازم خانگی را بوجود آورد که یکی از کارهای اصلی این کانون، تمرکز بر اتصال بخش های آکادمیک، مراکز و شرکت های دانش بنیان با بدنه صنعت است.
وی با اشاره به فاصله اندک محصولات لوازم خانگی ایرانی در مباحث پایه با محصولات روز جهان، تفاوت اصلی آنها را در یک سری آپشن ها و امکانات، استفاده از مواد فناور، تکنولوژی نانو و غیره عنوان نمود.
هاشمی اشاره کرد: این خلا و فاصله، با ایجاد مراکز نوآور و ورود شرکت های استارتاپی به این مراکز، قابل کم شدن است، برای اینکه پتانسیل های لازم دراین زمینه در کشورمان وجود دارد.
داخلی سازی ۶۵ درصدی تولید یخچال
همچنین، «محمدحسین منصوری» مدیرعامل یکی از برندهای لوازم خانگی کشورمان در این مراسم به ایرنا اظهار داشت: حالا متوسط عمق ساخت داخل یخچال های تولیدی این شرکت به ۶۰ تا ۶۵ درصد رسیده است.
«محمدحسین منصوری» اضافه کرد: حالا تنها آن دسته از قطعات و تجهیزاتی که به هیچ عنوان در داخل کشور تولید نمی شوند را وارد می نماییم که قطعاتی همچون کمپروسور اینورتر، فن موتورها، بردهای الکترونیک یخچال و حتی قسمتی از فوم یخچال از دیگر کشورها خصوصاً چین و کره جنوبی وارد می شود.
این تولیدکننده لوازم خانگی اشاره کرد: در مقام مقایسه، نسبت به دو سال و نیم پیش محصولات با داخلی سازی حداکثر ۳۵ درصدی و واردات ۶۵ درصدی تولید می شد، اما امروز ضمن بالا بردن عمق ساخت داخل، تولیدات از کیفیت به روزی نیز برخوردار می باشند.
وی، احیاء برجام را گامی بزرگ برای توسعه کمی و کیفی محصولات این شرکت برشمرد و اشاره کرد: این شرکت آمادگی دارد تا در صورت اجرائی شدن مجدد برجام و برداشته شدن تحریم ها، سالیانه ۲۰ تا ۲۵ درصد به تولید خود بیافزاید و تا دو سال و نیم آینده تولید یخچال خودرا به ۴۵۰ هزار دستگاه برساند.





1400/04/22
20:08:53
5.0 / 5
212
تگهای خبر: تكنولوژی , تور , تولید , دستگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو