مسترکار - دنیای خودرو
آل اسحاق:

صدور قطعنامه مقابل ایران فقط جنبه روانی دارد

صدور قطعنامه مقابل ایران فقط جنبه روانی دارد به گزارش مستر کار، رییس اتاق مشترک تجاری ایران و عراق درباره ی تحلیل ها درباره ی صدور قطعنامه به بهانه مسائل هسته ای مقابل ایران اظهار داشت: تاریخ نشان داده که انتظارات و جو روانی مردم بر بازار ارز اثرگذار است؛ بدین سبب اتفاقات و اخبارهای داخلی و خارجی بازار ارز را متاثر می کنند؛ اما اثر این اخبار و اتفاقات سیاسی به طور معمول کوتاه مدت و موقتی است.


یحیی آل اسحاق در گفت و گو با ایسنا، اظهار داشت: در وضعیت فعلی نظر صاحب نظران اقتصادی بر این است که روابط سیاسی و به تبع آن روابط اقتصادی چشم انداز مثبتی دارد، هر شخص برای پیش بینی آینده فاکتورهایی در ذهن دارد؛ اما در مجموع باتوجه به آرامش نسبی که در بازارها شکل گرفته و آمارهای خوبی که به گوش می رسد دورنمای مثبتی را در روابط سیاسی و مسائل اقتصادی پیش بینی می نماییم که مصداق های آنرا در ثبات نسبی نرخ ارز، آرامش اقتصادی و آمارهای روبه بهبود می بینیم.
رییس اتاق مشترک تجاری ایران و عراق با اعلان اینکه آتیه اقتصاد کشور درخشان تر از گذشته خواهد بود، اشاره کرد: یکی از اقدامات اتحادیه اروپا مقابل ایران ایجاد فشارهای روانی بوسیله ایجاد قطعنامه به بهانه مسئله هسته ای، یک بازی بین اتحادیه اروپا و آمریکا است؛ اما موضع جمهوری اسلامی ایران در روابط با نهادهای بین المللی بطورکامل مشخص است.
وی ادامه داد: بسط و گسترش دادن فضایی که اتحادیه اروپا در کشور ما به وجود آورده کار درستی نیست؛ چون سفته بازان ارز بدنبال هر بهانه ای برای بر هم زدن ثبات نسبی این بازار هستند.
رییس اتاق مشترک تجاری ایران و عراق اظهار داشت: مناسب ترین اقدام این است که بگذاریم مسئولان مربوطه یعنی سازمان انرژی اتمی و وزارت امور خارجه در این زمینه تصمیم بگیرند و مسائل را حل کنند و ما این مساله را به بازارهای مالی همچون ارز بسط ندهیم؛ چون وارد زمین کسانی می شویم که می خواهند به کشور ما لطمه بزنند.
او در آخر بیان کرد: موضع جمهوری اسلامی بطورکامل مشخص است و می دانیم که این موارد فقط آثار روانی دارد و حل خواهد شد؛ چون واقعیت های اقتصادی کشور ما بطورکامل آشکار است و نباید بگذاریم عده ای سودجو فضای روانی جامعه را تخریب کنند؛ چون سوداگران ارز بدنبال این هستند که با هر بهانه ای در این بازار نوسان ایجاد کنند.




منبع:

1403/03/18
11:49:55
226
5.0 از 5
تگهای خبر: تور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۵
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو