مسترکار - دنیای خودرو

آبادیران از امروز میزبان ۳۴۶ شرکت و نهاد فعال در حوزه محرومیت زدایی

آبادیران از امروز میزبان ۳۴۶ شرکت و نهاد فعال در حوزه محرومیت زدایی به گزارش مستر کار، برنامه ملی آبادیران دومین نمایشگاه خویش را از امروز سه شنبه ۲۲ خرداد برگزار می نماید و در خلال آن ۳۴۶ شرکت و نهاد حضور دارند که از این تعداد ۲۸۱ شرکت دانش بنیان، خلاق و فناور، ۲۰ گروه جهادی و مردمی و ۴۵ نهاد و دستگاه اجرایی هستند.


به گزارش مستر کار به نقل از ایسنا، برنامه ملی آبادیران با شعار «نوآوری برای آبادانی» با هدف پیشرفت و آبادانی کشور به دنبال رفع چالش های مناطق محروم و روستایی، ایجاد اشتغال پایدار و توسعه زنجیره ارزش ظرفیتهای بومی مناطق کمتر برخوردار با استفاده از ظرفیت شرکتهای دانش بنیان، خلاق و فناور و سایر ارکان زیست بوم نوآوری و فناوری است.
در چارچوب این برنامه ملی همه نهادهای دولتی و غیر دولتی فعال در آبادانی و پیشرفت ایران همچون بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، کمیته امداد امام خمینی(ره) به دنبال توانمندسازی و ارتقای مناطق محروم با استفاده از دانش، فناوری و نوآوری خواهند بود.
اتصال شرکتهای دانش بنیان به بازار پروژه های محرومیت زدایی از راه خیریه ها، سمن ها و نهادهای دولتی و حاکمیتی مسؤول، کمک به توسعه مناطق محروم از راه معرفی ظرفیتهای شرکتهای دانش بنیان برای پاسخ به چالش ها و ایجاد اشتغال پایدار و توسعه بازار و تسهیل خرید کالا و خدمات شرکتهای دانش بنیان و فناور در جهت عمران، آبادانی و محرومیت زدایی از اهداف و کارکردهای این برنامه ملی اعلام شده است.
این برنامه بعد از دو سال فعالیت طرح های محرومیت زدایی در حوزه های مختلف اجرایی کرده است. بخشی از این طرح های محرومیت زدایی شامل این موارد می شود:

طرح نمک زدایی و حذف پساب شور از آب چاه
با عنایت به نیاز مبرم مناطق مختلف کشور به آب آشامیدنی، کاهش پساب تولیدی نسبت به روش های موجود از بزرگترین نیازهای امروز کشور است. با عنایت به پساب تولیدی در روش های معمول که مابین ۳۰ تا ۵۰ درصد است، استفاده از تکنولوژی های پیشرفته جهت کاهش پساب و افزایش آب تولیدی از ابعاد مختلف مورد توجه خواهد بود.
استخراج آب شرب از اعماق زمین هزینه های بسیار بالاتری نسبت به روش های معمول دارد؛ ازاین رو یکی از شرکتهای دانش بنیان با در دست داشتن فناوری های تکمیلی می تواند علاوه بر استفاده از بخشی از آب بعنوان آب آشامیدنی، از پساب آن هم برای کشت و پرورش میگو هم بهره برد و این کار نه تنها استفاده حداکثری از آب استخراج شده بلکه اشتغال زایی و امنیت غذایی در منطقه را به همراه خواهد داشت.
این شرکت تکنولوژی نانوکویتاسیون را با ساخت دستگاه هایی در تولید نانوامولسیون ها و هموژانیزاسیون برای نخستین بار در کشور بومی کرد. این دستگاه مورد توجه صنایع مختلف همچون تصفیه آب و پساب، صنایع غذایی، دارویی و صنعت نفت و پتروشیمی قرار گرفته است.
این شرکت دانش بنیان امروز بعنوان یکی از بازیگران پیشرو در صنعت تولید تجهیزات و سیستم های تصفیه آب و پساب، دستگاه تولید نانو مواد، صنایع نفت و گاز در کشور است.
این شرکت الان طیفی از محصولات و خدمات را در حوزه های نمک زدایی از آب و پساب، حذف نیترات از آب شرب، حذف آرسنیک، حذف کروم و سایر فلزات سنگین، حذف کدورت، تصفیه پساب نساجی، تصفیه پساب نفتی داراست.

طرح خانه های پیش ساخته بتنی با فرایند تولید اصلاح شده ویژه مناطق محروم
با عنایت به فرسوده بودن خیلی از سکونتگاه های روستایی و مناطق محروم کشور، صدمه پذیر بودن این خانه ها در اثر بلایای طبیعی در طول تاریخ ایران همیشه به چشم خورده است و زلزله خیز بودن سرزمین ایران این خطر را دو چندان کرده است.
خانه های پیش ساخته بتنی عرضه شده توسط یکی از شرکتهای دانش بنیان با صدمه شناسی فرایند ساخت خانه های بتنی و مرتفع ساختن موانع گسترش این گونه سازه ها در سرتاسر کشور مبادرت به طراحی و ساخت خانه های با معماری بهینه و سازگار با اقلیم های مختلف در کشور کرده است.
این شرکت بعنوان پیشران حوزه صنعتی سازی، دو حوزه فناوری های نوین ساختمان و فناوری های رباتیک همچون حوزه های اصلی تمرکز این شرکت هم اکنون است. عرضه انواع سازه های پیش ساخته نظیر خانه، کانکس، استخر، دیوار و... همچون محصولات این شرکت است.
طرح های خانه سازی این شرکت حداقل ۵۰ درصد نسبت به مشابه داخلی کاسته شده است و مدت زمان مونتاژ پس از ارسال از کارخانه حدودا ۳ روز برای هر واحد پیشبینی شده است، در حالیکه در سازه های دیگر حداقل ۲۸ روز تا ۹۰ روز طول می کشد.

طرح تولید کنتورهای هوشمند حجمی آب
طرح تولید و استفاده از کنتورهای هوشمند حجمی آب برای به کارگیری در چاه های کشاوزری کشور گامی بسیار مهم در جهت محافظت از آب های سرزمینی و کاهش مصرف بی رویه آن بخصوص در قسمت کشاورزی که بیشتر از ۸۵ درصد آب های شیرین کشور در این بخش مصرف می شود، است.
استفاده گسترده از این محصول در سطح کشور، سبب کنترل و نظارت بر میزان آب برداشتی از چاه ها و استفاده صحیح و نگهداشت آب برای نسل های بعد خواهد شد، همینطور این طرح علاوه بر کمک به تعدیل یک چالش بزرگ در کشور و مدیریت بحران آب شده است، با عنایت به تقاضای بالای محصول در سطح کشور و عرضه محدود آن به علت فناوری پیشرفته، با تولید ۱۰۰۰ دستگاه از این محصول تعداد ۷ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد.
محصول این شرکت دانش بنیان شامل کنتور حجمی هوشمند آب برای نصب بر روی چاه های کشاورزی است که در سال ۱۴۰۰ نشان دانش بنیان را دریافت کرد و در فروردین ۱۴۰۲ موفق به دریافت تاییدیه وزارت نیرو شد.
هدف از این طرح، تولید محصولی است که بتواند با عنایت به بحران آب در کشور و خالی شدن سفره های زیرزمینی گام مهمی را در کنترل میزان آب برداشتی توسط مالکان چاه ها و نظارت بر این مورد داشته باشد.
این محصول از امکانات ویژه ای همچون امکان قرائت از راه دور در هر دو بستر GSM وGPRS، نرم افزار مدیریت داده ها، امکان ارتباط کنتور و تبادل اطلاعات بین سرور، آپ اندرویدی و کنتور، امکان قطع شناور یا پمپ و شیر برقی از راه دور برخوردار می باشد.
این محصول با تعریف حق آبه مشخص برای هر چاه امکان استفاده بی رویه از آب چاه ها را برای کشاورزان محدود می کند.

طرح نیروگاه بادی خانگی (توربین بادی محور عمودی شهری)
تأمین انرژی با قیمت مناسب یکی از اولویت های امروز دولت ها و کشورها است. این امر بخصوص در مناطق دور دست، کوهستانی و محروم که از شبکه های سراسری دور بوده و دسترسی مناسبی به آن ندارند، اهمیت دوچندانی می یابد.
ازاین رو طرح ایجاد و راه اندازی نیروگاه بادی خانگی، ضمن رفع چالش تأمین انرژی و ایجاد دسترسی و تأمین انرژی بخصوص برای مناطق محروم و دور دست با قیمت مناسب، کاهش هزینه های خرید و نصب و راه اندازی سیستم و تولید انرژی توسط منبع پاک و تجدیدپذیر، باعث افزایش اشتغال زایی در سطح کشور هم می شود.
یکی از شرکتهای دانش بنیان متشکل از تیمی از متخصصان حوزه مکانیک، الکترونیک و برق قدرت با تجربه طراحی و ساخت نمونه های توربین بادی محور عمودی، برای نخستین بار در ایران مبادرت به ساخت نمونه صنعتی توربین بادی محور عمودی، ژنراتور بادی دور پایین، شارژر کنترلر بادی و اینوتر سینوسی کرده است.
هم اکنون این شرکت بعنوان یکی از فعالین حوزه انرژی های تجدیدپذیر در کشور، محصولات متنوعی نظیر توربین های بادی محور عمودی ۳۰۰ و ۵۰۰ وات و ۱، ۲، ۳ و ۵ کیلووات، شارژر کنترلر بادی و هیبریدی، پک سیار خورشیدی و استراکچر خورشیدی را تولید و عرضه نموده است.
همینطور این شرکت طیف متنوعی از خدمات شامل امکان سنجی، پتانسیل سنجی، طراحی، شبیه سازی، ساخت و اجرای سیستم های انرژی بادی و خورشیدی را هم عرضه می دهد. این شرکت که الان در پارک علم و فناوری استان همدان مستقر است، موفق به دریافت مجوز دانش بنیانی هم شده است.

طرح تولید، فرآوری و تجارب آرتمیا
آرتمیا محصول استراتژیک صنعت آبزی پروری است و غذای اصلی مراحل اولیه نوزادان میگو، ماهیان دریایی، خاویاری و زینتی است و هیچ جایگزینی ندارد. بنابراین آرتمیا چالش بزرگ صنعت آبزی پروری در ایران و کل دنیاست.
صنعت میگو، ماهیان دریایی، ماهیان خاویاری و ماهیان زینتی به صورت کامل وابسته به آرتمیا است که متاسفانه به دلیل تولید کم هم اکنون حدود ۹۵ درصد نیاز کشور با صرف هزینه بالایی در سال از خارج خریداری می شود. بنابراین پرورش آرتمیا یکی از فعالیتهای پردرآمد تولیدی است که می تواند علاوه بر تأمین کلیه نیازهای داخلی برای توسعه صنعت آبزی پروری، اشتغال مولدی هم برای پر درآمدی تولیدی است که می تواند علاوه بر تأمین کلیه نیازهای داخلی برای توسعه صنعت آبزی پروری، اشتغال مولدی را هم برای جوانان ایجاد نماید.
این در شرایطی است که هزینه خرید آرتمیا باکیفیت هم بسیار بالاست. در این طرح برای پرورش آرتمیا از پساب آب شیرین کن ها استفاده خواهد شد که خود مشکل نحوه دفع این پساب ها مرتفع شود.
یکی از شرکتهای دانش بنیان با هدف عرضه خدمات در عرصه تولید و پرورش آرتمیا و عرضه مشاوره در این عرصه با تجربه ۳۰ ساله مدیران خود به وجود آمد. این شرکت طیفی از محصولات مختلف آرتمیا را نظیر سیست خشک آرتمیا، سیست دکپسوله آرتمیا، جنین منجمد آرتمیا، بیومس منجمد آرتمیا را تولید می کند. تیم فنی این شرکت از سال ۱۳۷۶ بیشتر از ۵۰ طرح تحقیقات ملی، استانی و دانشگاهی در ارتباط با آرتمیا و دریاچه ارومیه را اجرا کرده است.

طرح تولید محصولات غذایی و نوشیدنی پروبیوتیک با گلبرگ زعفران
یکی از محصولات جانبی که در تولید زعفران به دست می آید، گلبرگ زعفران است که با عنایت به نسبت وزنی کلاله و خامه به گلبرگ و مقدار زعفران خشک ساخته شده سالیانه، برآورد می شود سالانه بیشتر از ۴۰۰ تن کلاله خشک و ۴۰ هزار تن گل تازه زعفران در ایران تولید می شود که فقط کلاله خشک آن مورد استفاده قرار می گیرد و قسمت اعظم گل ها هیچ گونه مصرف غذایی نداشته و بعنوان ضایعات دور ریخته می شود.
این در شرایطی است که مطابق با بررسی های صورت گرفته، خواص دارویی نظیر ضد باکتری بودن، ضد اسپاسم، تقویت سیستم ایمنی، ضد سرفه، ضد افسردگی، تسکین دهنده درد، رفع مشکلات کبدی، کنترل کننده فشارخون، فعالیت ضد دیابت و آنتی اکسیدان به گلبرگ زعفران نسبت داده شده است.
همینطور از آنجائیکه گلبرگ زعفران در مقایسه با پرچم زعفران ارزان تر است و در مقادیر بسیار بیشتری تولید می شود، ازاین رو میتوان آنرا بعنوان منبع مناسبی در تولید محصولات مختلف در نظر گرفت. در این راستا، یکی از شرکتهای تعاونی دانش بنیان طی سالهای گذشته در زمینه تولید و عرضه محصولات ارگانیک و سلامت محور، انواع فینگر غلات سویق و انواع پودر غلات و مکمل های غذایی فعالیت داشته است.
این شرکت در سال ۱۴۰۰ نوشیدنی گازدار با گلبرگ زعفران را که دارای خواص پروبیوتیک بوده و معمولاً بعنوان ضایعات زعفران شناخته می شود، تولید کرد.

دومین آبادیران در مصلای تهران
دومین نمایشگاه ابادیران امروز سه شنبه ۲۲ تا ۲۵ خرداد در مصلای تهران در ۵ بخش مسکن و زیرساخت های توسعه روستا، کشاورزی، دامپروری و شیلات، سلامت بهداشت و توانبخشی، اشتغال کوچک مقیاس و صنایع نرم و آموزشی میزبان بازدیدکنندگان است.
۳۴۶ شرکت و نهاد در این دور از برگزاری نمایشگاه حضور دارند که از این تعداد ۲۸۱ شرکت دانش بنیان، خلاق و فناور، ۲۰ گروه جهادی و مردمی و ۴۵ نهاد و دستگاه اجرایی هستند.



1403/03/22
10:45:41
203
5.0 از 5
تگهای خبر: امنیت , تصفیه , تكنولوژی , تور
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو