مسترکار - دنیای خودرو

کار عجیب خودروسازان پول را از مشتری کامل گرفتند، خودرو ندادند

کار عجیب خودروسازان پول را از مشتری کامل گرفتند، خودرو ندادند به گزارش مستر کار، تأخیر در تحویل خودرو های ثبت نامی در حالی سبب سردرگمی خریداران خودرو شده است که قائم مقام وزیر صمت در امور تجاری می گوید: خریداران خودرو می توانند با خودروسازان تفاهم و به دریافت دیرکرد، بسنده کنند. همین طور این مورد قابل رسیدگی در سازمان دفاع از حقوق مصرف کننده و تولیدکننده است.


به گزارش مستر کار به نقل از خبر آنلاین، خیلی از مشتریان خودرو های داخلی و مونتاژی از آغاز سال پول خودروی خودرو را بطور تمام و کمال پرداخت کرده اند؛ اما هنوز و بعد از گذشت موعد مقرر، خودرو های خویش را تحویل نگرفته اند. این تأخیرها که گاها بیشتر از ۶ ماه هم شده، بدون اطلاع رسانی شفاف یا عذرخواهی رسمی از جانب خودروسازان بارها تکرار می شود.

خریداران سردرگم، پول خودرو در جیب خودروساز!

در ایام اخیر؛ برخی خریداران خودرو در تماس با ایلنا از عدم تحویل خودروی خود اظهار نگرانی می کنند. نگاهی به حواله داران خودرو های داخلی و مونتاژی هم نشان میدهد تأخیر در تحویل خودرو ها به چند ماه و گاها بیشتر از ۶ ماه می رسد و خودروسازان هم اطلاع رسانی دقیقی در این مورد انجام نمی دهند. از طرف دیگر مشتریان هم برای دریافت جریمه دیرکرد باید شکایت کنند؛ راهی که با فرآیندهای بسیار روبروست.
در همین زمینه، محمدصادق مفتح، قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در گفت و گو با ایلنا در مورد تاخیر خودروسازان در تحویل خودرو به مشتریان، اظهار داشت: زمانی که خودروسازان خودرو را در تاریخ تعهدشده به مشتریان تحویل ندهند، تخلف کرده اند.

تفاهم خریداران خودرو با خودروسازان

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی در پاسخ به این سؤال که «اگر خودروساز، طبق تعهد خود خودرو را به خریداران خودرو تحویل نداد، خریداران به کجا شکایت ببرند؟» اظهار داشت: اگر متقاضیان خودرو، قراردادی با شرکتهای خودروسازی بستند و طبق تعهد خود، پول خودرو را به خودروساز مربوطه به شکل تمام و کمال پرداخت کردند و خودروساز طبق تعهدات خود در زمان مقرر، خودرو را به مردم تحویل نداد، خریداران خودرو می توانند به دو روش عمل کنند.
مفتح با اشاره به این که عدم تحویل خودرو در موعد مقرر تخلف است، اظهار داشت: راهکار نخست این است که خریداران خودرو با خودروساز مربوطه تفاهم کرده و به دریافت دیرکرد و خودروی خود بسنده کنند.

خریداران خودرو شکایت خویش را به سازمان حمایت ببرند

قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با اشاره به راهکار دوم پیش روی خریداران خودرو، اظهار داشت: اما تصمیم با خود خریداران خودرو است. خریداران خودرو می توانند اگر شکایتی دارند، شکایت خویش را به سازمان حمایت ببرند چونکه اگر شکایتی دارند، قابل رسیدگی در سازمان پشتیبانی از حقوق مصرف کننده و تولیدکننده است و این سازمان به شکایت آنها رسیدگی می کند.
مفتح اضافه کرد: البته این مورد تنها در مورد خودروسازان داخلی نیست و واردکنندگان خودرو هم موظف اند در تاریخ تعهدشده خودرو های وارداتی ثبت نامی را به خریداران خودرو تحویل دهند.

منبع:

1404/08/10
12:23:34
6
5.0 از 5
تگهای خبر: آنلاین , تولید , ثبت نام , خودرو
از این مطلب مسترکار خوشتون اومد؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان مسترکار در مورد این مطلب
نظرتون درباره ی این مطلب مسترکار چیه؟
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۵
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو

مسترکار، یه پلت فرم هوشمند برای عاشقان خودرو و ماشین بازا