مسترکار - دنیای خودرو

گران ترین لامبورگینی تاریخ به فروش می رسد

گران ترین لامبورگینی تاریخ به فروش می رسد مستر کار: لامبورگینی وننو 2014، یکی از کمیاب ترین ابرخودروهای جهان، این دفعه نه در یک گالری خصوصی بلکه در یک نمایندگی رسمی با قیمت خیره کننده ای برای فروش گذاشته شده است؛ برچسب قیمتی که آنرا به یکی از گران ترین لامبورگینی های قابل خرید برای عموم تبدیل میکند.


امیرمسعود عابدین: لامبورگینی در سالگرد پنجاه سالگی خود تصمیم گرفت تا هدیه ای بدهد که در دنیای ابرخودروها شبیه افسانه باشد: وننو. خودرویی آنقدر خاص که کل تولید کوپه های آن فقط چهار دستگاه بود؛ یکی برای خود کارخانه و سه دستگاه برای مشتریان ویژه. نمونه ای که حالا در بازار آمریکا دیده می شود، یکی از همان سه خودروست؛ مدلی با مشخصات مخصوص آمریکای شمالی که حدودا در شرایطی نزدیک به روز اولش نگهداری شده است. این وننو فقط کمیاب نیست؛ خیلی از طرفداران حتی یک مرتبه هم آنرا خارج از عکس ها و نمایشگاه ها از نزدیک ندیده اند.
طراحی جنگنده و خشن
نگاه اول به وننو، شما را قانع می کند که با یک خودروی معمولی طرف نیستید. انگار از دل تونل باد بیرون کشیده شده؛ با خطوط تهاجمی، حجم های اغراق شده و قطعاتی که هرکدام هدفی مشخص دارند: یا ایجاد داون فورس بیشتر یا هدایت هوای خنک کننده.
نسخه ای که حالا برای فروش گذاشته شده، علاوه بر طراحی خیره کننده، رنگی اختصاصی از برنامه Ad Personam دارد که آنرا از سه وننوی دیگر نیز متمایز می کند. رینگ های بزرگ و سبک وزن، تایرهای پیرلی مخصوص و ترمزهای کربن سرامیک، همگی نشان می دهند که این خودرو بیشتر از آنکه به دنبال تجمل باشد، برای عملکرد و پایداری تولید شده است.
زیر این ظاهر وحشی، قلبی ۱۲ سیلندر با ظرفیت ۶٫۵ لیتر می تپد؛ پیشرانه ای تنفس طبیعی با حدود ۷۵۰ اسب بخار قدرت. گیربکس تک کلاچه ISR با تعویض دنده های خشن و کوبنده اش به راننده یادآوری می کند که این خودرو تولید شده تا مرزها را جابه جا کند، نه این که رفتار یک سوپر GT لوکس را تقلید کند.
وننو شتاب گیری صفر تا صد را در حدود ۲٫۸ ثانیه تجربه می کند و سقف سرعت آن به ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت می رسد؛ اعدادی که آنرا در زمره ماشین هایی قرار می دهد که بیشتر شبیه هواپیما رفتار می کنند تا خودرو.
فضای داخلی خالص و مسابقه ای
کابین وننو آمیخته ای از فیبرکربن، آلکانترا و چرم است؛ اما همه چیز در خدمت عملکرد طراحی شده. داشبورد، صندلی ها و حتی فرمان با محوریت وزن پایین، چسبندگی و حس مسابقه ای شکل گرفته اند. حتی سادگی داخل کابین نیز بخشی از شخصیت خودروست؛ انگار لامبورگینی می خواهد بگوید که «ما اینجا برای سرعت هستیم، نه نمایش تجمل».
چرا قیمت ۱۶٫۹ میلیون دلاری؟
وقتی وننو در سال ۲۰۱۴ عرضه شد، قیمتش نزدیک به ۴ میلیون دلار بود؛ عددی که در همان زمان ضربان قلب کل دنیای خودرو را تند کرد. ولی اکنون با گذشت یک دهه، ارزش این مدل نه تنها کاهش نداشته، بلکه چند برابر شده است. ترکیب تولید فوق العاده محدود، رنگ اختصاصی، استاندارد آمریکای شمالی و کیلومترشمار حدودا صفر، همه دست به دست هم داده اند تا وننو از یک سوپراسپرت کمیاب به «تک شاخ بازار ابرخودروها» تبدیل گردد.
از طرفی، حتی مدلهای خاص و محدود لامبورگینی مثل سیان یا کونتاش جدید هم به چنین مرز قیمتی نزدیک نمی شوند. به همین دلیل، اگر کسی امروز بخواهد گران ترین لامبورگینی موجود در بازار آزاد را بخرد، این وننو احیانا اولین یا شاید تنها انتخاب خواهد بود.
منبع: hotcars
۲۲۷۳۲۲

منبع:

1404/08/29
12:27:16
6
5.0 از 5
تگهای خبر: تولید , خودرو , دستگاه , قطعات
از این مطلب مسترکار خوشتون اومد؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان مسترکار در مورد این مطلب
نظرتون درباره ی این مطلب مسترکار چیه؟
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۴
پربیننده ترین ها

پربحث ترین ها

جدیدترین ها

mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو

مسترکار، یه پلت فرم هوشمند برای عاشقان خودرو و ماشین بازا