مسترکار - دنیای خودرو
معاون سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد

نبود آزمایشگاه مرجع عامل اختصاص مهلت ۱۰ ماهه به موتورسازان، امكان دستكاری در موتورهای یورو۳

نبود آزمایشگاه مرجع عامل اختصاص مهلت ۱۰ ماهه به موتورسازان، امكان دستكاری در موتورهای یورو۳ مستر كار: معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست نبود آزمایشگاه مرجع برای تست موتورسیكلت های یورو۴ را عامل مهمی در اختصاص فرصت ۱۰ ماهه به شركت های موتورساز به منظور تولید موتورسیكلت های یورو۴ اعلام نمود.



به گزارش مستر كار به نقل از ایسنا، بر مبنای مصوبه سال ۹۳ هیات دولت، تا آخر سال ۱۳۹۶ تولید موتورسیكلت ها برپایه استانداردهای یورو ۳ بلامانع بود اما از ابتدای سال ۱۳۹۷ كلیه موتورسیكلت های تولیدی باید بر مبنای استاندارد روز اتحادیه اروپا كه هم اكنون یورو ۴ است، تولید شوند. اجرای این مصوبه به تازگی با درخواست انجمن صنعت موتورسیكلت ایران به تعویق افتاد و كلیه تولیدكنندگان فرصت دارند تا ابتدای دی ماه سال جاری موتورسیكلت هایی با استاندارد یورو ۳ به بازارعرضه كنند.

مسعود تجریشی- معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست - در گفت وگو با ایسنا با بیان اینكه انجمن صنعت موتورسیكلت ایران در این باره به سازمان حفاظت محیط زیست رجوع كرد، اظهار نمود: موتورسیكلت سازان معتقد بودند تغییر رویكرد در جایگزینی موتورهای كاربراتوری با موتورهای انژكتوری برای آن ها مشكلاتی تولید كرد و سبب شد كه خط تولید را تحت الشعاع قرار دهد. به همین علت هم اكنون آمادگی ارتقای استاندارد موتورسیكلت ها به استاندارد یورو۴ وجود ندارد.

وی اضافه كرد: انجمن صنعت موتورسیكلت ایران درخواست مهلت از سازمان محیط زیست كردند تا خویش را برای تولید موتورسیكلت های با استاندارد یورو۴ مجهز كنند. ضمن اینكه علاوه بر ناتوانی بخش صنعت در تولید موتورسیكلت ها با استاندارد روز اتحادیه اروپا، زیرساخت های لازم برای تست این موتورسیكلت ها هم در كشور وجود ندارد و در این فاصله سازمان حفاظت محیط زیست هم می تواند زیرساخت های لازم را برای تست فراهم آورد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه اظهار داشت: به دنبال این درخواست مهلت، كارگروه فنی برای بررسی این مورد تشكیل شد كه نبود زیرساخت های لازم برای تست در داخل كشور و آزمایشگاه مرجع برای محیط زیست را تایید نمود. بر این اساس فرصت ۱۰ ماهه در اختیار موتورسیكلت سازان قرار گرفت.

تجریشی همینطور اظهار نمود: در ابتدای فروردین ماه طبق توافق سازمان حفاظت محیط زیست با وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار شد در سال ۹۷ شركت های موتورسیكلت ساز پنج درصد تولیدات خویش را به موتورهای برقی اختصاص دهند.

وی در انتها در پاسخ به این پرسش كه داخل كشور امكان تست موتورسیكلت های یورو۳ وجود دارد؟ اظهار داشت: امكان تست موتورسیكلت های یورو۳ وجود دارد اما آگاه شدیم كه پس از تولید موتورهای انژكتوری در كارخانه و تحویل آن به مشتریان، امكان دستكاری در آن وجود دارد كه ضمن افزایش شتاب موتورسیكلت، سبب افزایش سهم آلایندگی این دستگاه می گردد. به همین علت از تعدادی از دانشگاه ها درخواست كردیم كه در این مورد ورود كنند و با ما همكاری داشته باشند تا ببینیم این دستكاری ها در چد وسعتی امكان وقوع دارد.




1397/02/08
13:20:04
4925
5.0 از 5
تگهای خبر: صنعت , موتورسیكلت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو