مسترکار - دنیای خودرو
عسگراولادی:

فهرست كالاهای صادراتی مشمول دستورالعمل جدید ارزی بزودی اعلام می گردد

فهرست كالاهای صادراتی مشمول دستورالعمل جدید ارزی بزودی اعلام می گردد مستر كار: به قول عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، فهرست اقلام صادراتی كه امكان فروش ارز خارج از سامانه نیما برای آنها وجود ندارد هفته آینده اعلام می گردد.



به گزارش مستر كار به نقل از ایسنا، دستورالعمل ارزی جدید، دوم اردیبهشت امسال از جانب معاون اول رئیس جمهور ابلاغ و مقرر شد ارز حاصل از صادرات و واردات در قالب سامانه نیما مدیریت شود. بر مبنای این دستورالعمل قرار شده دلار حاصل از صادرات اقلام عمده صادراتی در قالب سامانه نیما با نرخ ۴۲۰۰ تومان جذب و معادل ریالی آن به تجار پرداخت شود تا ارز مورد نیاز واردكنندگان از این طریق تامین گردد.

اسدالله عسگراولادی - عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران - در این زمینه به ایسنا اظهار داشت: بر مبنای هماهنگی های صورت گرفته، مقرر شده هفته آینده فهرست محصولات صادراتی كه مشمول سیاست اجبار ارزی خواهند شد (كالاهایی كه ارز حاصل از صادرات آنها به نرخ ۴۲۰۰ تومان در سامانه نیما جذب و معادل ریالی آن به تاجر پرداخت می شود) اعلام گردد.

وی اضافه كرد: با وجود گمانه زنی ها هنوز به صورت قطعی مشخص نمی باشد كه چه كالاهایی مشمول این سیاست ارزی خواهند شد.

عسگراولادی اظهار داشت: دلار ۴۲۰۰ تومانی نمی تواند در اجرای این سیاست ارزی موثر باشد؛ چراكه قیمت تمام شده محصولات صادراتی بر مبنای دلار ۵۰۰۰ تومانی و حتی بالاتر خواهد بود؛ ازاین رو تعیین نرخ ۴۲۰۰ تومانی به صادرات غیر نفتی ضربه می زند.

این عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: باید نرخ دلار در قالب سیاست ارزی جدید بر مبنای توافق و تفاهم بین صادركنندگان و واردكنندگان تعیین شود كه روش بسیار بهتری خواهد بود.

در همین رابطه لاهوتی - رییس كنفدراسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران - هم به ایسنا گفته كه هیچ همفكری با صادركنندگان بخش خصوصی (اتاق بازرگانی) درمورد لیست كالاهای مشمول اجبار ارزی نشده اما گفته می گردد خشكبار، زعفران و فرش دستباف جزو كالاهایی هستند كه امكان فروش ارز خارج از سامانه نیما برای آنها وجود ندارد و این مورد سبب نگرانی این بخش ها شده است.

وی همینطور اظهار نمود كه هم اكنون صادركنندگان پتروشیمی و فولاد دلار حاصل از صادرات را به نرخ ۴۲۰۰ تومان به بانك مركزی می دهند و ریال تحویل می گیرند. همینطور طبق گزارش بانك مركزی تابحال مبالغ زیادی از این محل وارد سامانه نیما شده است.

مشكل سایر كالاها و صادرات غیروابسته به مشتقات نفتی بوده كه بیشتر در اختیار بخش خصوصی است.




1397/03/04
22:19:37
4459
5.0 از 5
تگهای خبر: صادرات , كالا , محصولات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۳
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو