مسترکار - دنیای خودرو

تاثیر شخصیت افراد بر رنگ خودرو

تاثیر شخصیت افراد بر رنگ خودرو به گزارش مستر كار دانشمندان اخیرا طی تحقیقاتی زیادی كه انجام داده‌اند، دریافته اند كه بین هرچیزی كه متعلق به یك فرد است و شخصیت او روابط مستقیمی موجود است.


انتخاب لباس‌ها، وسایل شخصی، خودرو‌ها و غیره توسط یك فرد معمولا برگرفته شده از شخصیت و الگوی ذهنی یك فرد است. اگر بخواهیم در مورد انتخاب خودروها صحبت كنیم، مردم ترجیحا مدل و رنگ خودروی خود را با توجه به روحیات خود انتخاب می‌كنند.
 
ما در این مطلب قصد داریم تا بیشتر به ارتباط بین رنگ‌ خودرو و شخصیت صاحب آن از لحاظ روان‌شناسی پی ببریم البته این به شرطی است كه مسائل اقتصادی باعث نشود كه انتخاب یك فرد برای خرید خودرو محدود شود.
 
خودرو و رنگ‌هایی كه در آن‌ها به كار می‌رود شاید در ظاهر با هم ارتباط خاصی نداشته باشند اما حقیقت این است كه رنگ‌ها می‌توانند بر خودروها و صنعت خودروسازی تاثیر زیادی داشته باشند. در همین راستا خودروسازان برجسته جهان اهمیتی ویژه‌ای برای رنگ‌ها قائل شده‌اند زیرا رنگ‌ها به راحتی می‌توانند فروش یك خودرو را با افت مواجه كنند و یا آن‌ را به اوج برسانند. دلیل این موضوع هم چیزی جز روان‌شناسی رنگ‌ها و تاثیر آن بر آدم‌ها و زندگی‌شان نیست.
 
تحقیقاتی كه در علم روان‌شناسی رنگ‌ها انجام شده است، نتایجی را به همراه داشته است. معمولا هر رنگی پیام آور احساس و یا تصویر خاص، هم برای راننده و هم برای بینندگان است. در ادامه می‌خواهیم در مورد رنگ خودروها از دیدگاه روان‌شناسی بحث كنیم و بدانیم رنگ خودرو چه چیزی را می‌تواند در مورد شخصیت صاحب آن خودرو بگوید.
 
- نقره‌ای؛ شما راننده‌ای آرام، خونسرد، با سلیقه، آینده‌نگر و احتمالا خود را از بقیه جدا می‌دانید.
- سفید؛ شما یك فرد سخت گیر هستید كه از یك زندگی ساده لذت می‌برید، به جزئیات خودرو توجه زیادی دارید و احتمالا یك انسان كمال گرا هستید.
- سبز؛ شما قابل اعتماد، سنتی و متعادل هستند، اما همچنین می توانید پر جنب و جوش و گاهی اوقات هیستریك و غیر قابل كنترل باشید.
- قهوه‌ای؛ شما فردی قابل اطمینان، عمل گرا و واقع‌نگر هستید و اهل برنامه‌ریزی هستید.
- زرد؛‌ شما خوش بین و هوشمند هستید كه در عین حال دلی سرزنده و جوان دارید.
- خاكستری؛ شما آرام، هوشیار و یك راننده حرفه‌ای هستید.
- آبی؛ شما با اعتماد به نفس، آرام و قابل اعتماد هستید.
- قرمز؛ شما یك راننده پر انرژی، پویا هستند و عشق زیادی برای زندگی دارید.
- مشكی؛ شما محافظه كار، توانمند، شیك، مدرن و راننده حرفه‌ای هستید.
- بنفش؛ شما یك فرد خلاق هستید، از اینكه پا فراتر از هنجارهای اجتماعی بگذارید ترسی ندارید و از اینكه یك فرد خاص دیده می‌شوید خوشحال هستید.
 
شركت‌های خودروسازی، برای اینكه بیشترین میزان فروش را از آن خود كنند، رنگ‌های متداول و مردم‌پسند را روانه بازار می‌كنند؛ همچنین برای كسانی كه می‌خواهند خودروی كاركرده خریداری كنند نیز این مساله حائز اهمیت است. در كشور ایران رنگ‌های سفید، مشكی و نقره‌ای تقریبا سهم زیادی از خودروهای موجود در كشور ایران را دارد. به همین جهت خودروسازان داخلی و خارجی با در نظر گرفتن بازار رقابتی در ایران، نسبت رنگ خودروهای تولیدی خود را مشخص می‌كنند.
1396/07/12
23:27:30
4932
5.0 از 5
تگهای خبر: رنگ خودرو , خودروسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو