مسترکار - دنیای خودرو
رئیس سازمان جهاد كشاورزی گیلان اعلام كرد:

ثبت شجره نامه اردك بومی برای اولین بار در كشور

ثبت شجره نامه اردك بومی برای اولین بار در كشور مستر كار: رئیس سازمان جهاد كشاورزی گیلان، دستیابی به مرحله ثبت شجرنامه اردك بومی گیلان را پس از گذشت چندین سال از برنامه های مركز پشتیبانی و اصلاح نژاد اردك بومی شهرستان فومن عنوان نمود و اظهار داشت: با تلاش و همت پرسنل مركز سپس یكسال شجره نامه اردك بومی در اردیبهشت ماه سال جاری به ثبت رسید.


به گزارش ایسن، علی در جانی در بازدید از مركز پشتیبانی و اصلاح نژاد اردك بومی كه در فومن واقع شده است، اظهار داشت: حفظ و ذخیره ارزش ژنتیكی اردك بومی، افزایش ظرفیت تولید تخم اردك های بومی نسبت به اردك هایی كه در خانه كشاورزان موجود است از اهم برنامه های این مركز هستند.
وی با اشاره به اینكه اردك های خانگی كشاورزان استان سالانه بین ۴۰ الی ۵۰ عدد تخم می گذارند، اضافه كرد: اردك های اصلاح شده مركز سالانه بین ۱۰۰ الی ۱۵۰ عدد تخم گذاری می كنند.
رئیس سازمان جهاد كشاورزی گیلان اظهار داشت: با تلاش و همت پرسنل مركز از اردیبهشت ماه سال گذشته، سپس یكسال شجره نامه اردك بومی در اردیبهشت ماه سال جاری به ثبت رسید.
وی با اشاره به اینكه این پروژه برای اولین بار در كشور به مرحله ثبت نهایی رسیده است، اشاره كرد: ثبت شجره نامه اردك بومی سبب افتخار برای ایران و استان گیلان است كه با انتخاب یك اسم تجاری برای اردك بومی می توان این اردك را بعنوان یك نژاد تخم گذار در سطوح بین المللی و جهانی به دنیا معرفی نمود.
وی افزود: همین طور با تغییر برنامه تغذیه ای اردك ها در سنین رشد می توان این اردك را بعنوان یك نژاد گوشتی هم معرفی نمود.
درجانی اشاره كرد: ظرفیت سالن اصلاح نژادی اردك بومی گیلان به تعداد هزار قطعه اردك بالغ تخم گذار به همراه ظرفیت نگهداری ۵۰۰۰ اردك گله تكثیری بعنوان گله پشتیبان است.
وی اظهار داشت: انتهای پروژه ثبت شجرنامه اردك بومی، برنامه توزیع جوجه اردك های تولیدی مركز در میان كشاورزان استان است كه درآمدزایی بیشتر كشاورزان استان را به دنبال دارد.
درجانی اظهار داشت: مركز اصلاح نژاد اردك بومی شهرستان فومن در زمینی به مساحت ۱۵ هكتار قرار دارد كه نزدیك به ۱۱ هكتار استخر جهت پرورش ماهی و اردك به صورت توأم است.




منبع:

1398/02/20
13:46:24
4593
5.0 از 5
تگهای خبر: تولید
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۴
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو