رسیدن ایران به رتبه نخست رقابت پذیری قیمت برای گردشگران
به گزارش مستر كار اتاق بازرگانی تهران در جدیدترین گزارش خود به جایگاه ایران در صنعت توریسم جهان پرداخته كه برپایه آن ایران توانسته در حوزه رقابت پذیری قیمت، رتبه نخست در دنیا را به دست آورد.
به گزارش مستر كار به نقل از ایسنا، در این گزارش ۱۴ محور اصلی اثرگذار بر رقابت در جذب گردشگران بررسی شده و عملكرد ایران در مجموعه این عوامل در سال ۲۰۱۹ مثبت بوده است.
بر این اساس امتیاز كلی ایران در گزارش جدید از ۳.۴ به ۳.۵ رسیده و بهبودی یك دهم درصدی را نشان داده است. حفظ آمارهای سال قبل و بهبود نسبی در بعضی شاخص ها، سبب شده رتبه ایران در بین ۱۴۰ كشور جهان، چهار پله بهبود یافته و به ۸۹ برسد.
بهترین عملكرد ایران پارسال مربوط به زیر شاخه رقابت پذیری در قیمت می شود. جایی كه با به دست آمدن امتیاز ۶.۷، ایران را در رتبه نخست جهانی قرار داده است. این یعنی ایران برای گردشگر های خارجی از نظر سطح قیمت ها بهترین انتخاب به حساب می آید و حفظ این عدد می تواند به افزایش توریستهای خارجی كشور كمك نماید.
بعد از رقابت پذیری در قیمت، ایمنی و امنیتی با رتبه ۷۴، زیرساخت بندر و زمینی با رتبه ۷۹ و سلامت و بهداشت با رتبه ۸۹؛ بهترین عملكردهای ایران در حوزه گردشگری را به خود اختصاص داده اند.
همینطور در دوره اخیر ایران در حوزه فن آوری و ارتباطات توانسته رشدی قابل توجه را به ثبت برساند كه بهترین عملكرد كشور در تمامی شاخصهای گردشگری به حساب می آید.
طبق این گزارش اهمیت سفر و گردشگری، محیط كسب و كار و محیط زیست پایدار هم همچون حوزه هایی به شمار می روند كه احتیاج به بهبود وضعیت كشور در آنها وجود دارد، چونكه ارزیابی ها نشان از آن دارد كه ایران در این عرصه در میان ۱۰۰ كشور برتر دنیا نیست.
به گزارش مستر كار به نقل از ایسنا، آمارهای عرضه شده از سفر توریستهای خارجی به ایران در سال ۹۷، حاكی از افزایش بیشتر از ۵۰ درصدی تعداد آنها در قیاس با سال ۹۶ بود.
هرچند با تحریم های یكجانبه و غیرقانونی آمریكا بر ضد اقتصاد و مردم ایران، سفر به ایران دشوار شده اما ارزان بودن سفر سبب شده همچنان تعداد زیادی از گردشگران ایران، را جزو گزینه های سفر خود نگه دارند.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب