مسترکار - دنیای خودرو
وزیر صنعت:

صادرات كالا به چین نیازمند رویكرد جدید است

صادرات كالا به چین نیازمند رویكرد جدید است به گزارش مستر كار ایرنا- وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران كه به منظور گفت و گو با مقامات چین و شركت در نمایشگاه واردات این كشور به شانگهای سفر كرده است اظهار داشت: چین سالانه دو هزار میلیارد دلار كالا وارد میكند و استفاده از این ظرفیت نیازمند رویكرد و نگاه جدید دولت و بخش خصوصی است.


«رضا رحمانی» روز چهارشنبه در شانگهای در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینكه بازار چین فرصت بزرگی برای تولید كنندگان ایرانی است و باید از این فرصت، برای بهبود و گسترش صادرات به چین بهره برد اضافه كرد: باید از برخی توانمندی های مازاد بر نیاز داخل برای توسعه این بخش بهره برد.
وی اشاره كرد برای كسب سهم ایران در بازار چین، نیاز است از پتانسیل های مازاد بر كشور همچون تولیدات صنعتی، كشاورزی، معدنی، نفت، گاز و دارو در امتداد صادرات كالا به چین بهره برد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینكه صادرات كالای ایرانی به چین در مقایسه با دیگر كشورها چندان رضایتبخش نیست افزود: به سازمان توسعه تجارت ماموریت داده ام با عزمی جدی ساختارش را اصلاح كند و در امتداد توسعه صادرات به چین با حضور و كمك بخش خصوصی گام بردارد.
رحمانی از تبادل كالا در حوزه ی تكنولوژی و فناوری بعنوان یكی از زمینه های همكاری خوب ایران با چین با عنایت به ظرفیت های موجود میان دو كشور نام برد و اظهار داشت: صادرات فناوری های جدید فرصت جدید و خوبی است ضمن اینكه می توان صادرات كالا به این كشور را به صورت سنتی ادامه و تقویت كرد.
او اشاره به شركت 20 شركت ایرانی در نمایشگاه واردات چین اضافه كرد: با جهت گیری خوب، امسال به تناسب شرایط جدید در نمایشگاه حضور پیدا كردیم بطوریكه شركت های فناور و محصولات دانش بنیان ایرانی بیشتری در این نمایشگاه حضور یافته اند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری اسلامی ایران اشاره كرد: تركیب حضور كشورها در این نمایشگاه نشان دهنده اهمیت بازار و واردات چین برای آنان است و عرضه این توانمندی ها در صحنه تجاری و اقتصادی دنیا از اتفاقات كم نطیر است.
رحمانی با اشاره به حضور فعال شركت های ایرانی در این نمایشگاه اظهار داشت: در طول نمایشكاه قراردادهایی بین شركت ها منعقد می شود كه زمینه را برای همكاریهای چند جانبه فراهم می آورد.
«رضا رحمانی» وزیر صنعت، معدن و تجارت روز دوشنبه در راس هیاتی بلند پایه به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات چین و همین طور شركت در دومین نمایشگاه واردات شانگهای به این شهر سفر كرد.
دومین نمایشگاه بین المللی واردات چین با مشاركت ۱۵۰ كشور از سراسر جهان همچون جمهوری اسلامی ایران از روز گذشته ۱۴ آبان سال جاری با حضور «شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین در شانگهای شروع به كار كرد.



منبع:

1398/08/16
20:20:54
4539
5.0 از 5
تگهای خبر: تكنولوژی , تولید , صادرات , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو