مسترکار - دنیای خودرو

سایپا بیشتر از 25 و نیم هزار دستگاه خودرو در مهرماه تولیدكرد

سایپا بیشتر از 25 و نیم هزار دستگاه خودرو در مهرماه تولیدكرد مستر كار: بررسی آمارهای منتشره سامانه كُدال حاكی از تولید ۲۵ هزار و ۵۲۶ دستگاه خودرو در گروه خودروسازی سایپا در مهرماه امسال است.


برپایه آمارهای سامانه یاد شده، سایپا در ماه گذشته ۱۲ هزار و ۷۶۲ دستگاه پراید و ۱۱ هزار و ۲۷۸ دستگاه تیبا تولید كرد كه به ترتیب پرتیراژترین محصولات این گروه بودند.
مهرماه امسال ۱۵۴ دستگاه آریو و ۸۱۲ دستگاه چانگان CS3 در این گروه تولید شد.
برابر آمارهای انتشار یافته در سامانه كدال، تولید ۵۲۰ دستگاه اس. كی. دی (SKD) در مهرماه هم به چشم می خورد كه به قول مسؤلان سایپا، برای تولید خودرو در سایت های خارجی این شركت مورد استفاده قرار گرفته اند.
(SKD- Semi Knocked Dawn) یا همان قطعات نیمه كامل، روشی است كه در كارخانجات داخلی اجرا شده و در آن یكسری از قطعات به علت فناوری بالا، فرایند تولید خاص و غیره به صورت آماده از كشور مبدا وارد و در شركت های داخلی سرهم بندی می شود.
در این آمار همچنان عدد صفر در مقابل ردیف تولید سراتو به چشم می خورد.
به گزارش مستر كار به نقل از ایرنا، به دنبال تصمیمِ شركت كره ای كیاموتورز برای تبعیت از تحریم ها، اواسط مرداد تولید خودرو سراتو در سایپا متوقف گردید.
آمار تجمعی ۷ ماهه
برپایه آمارهای سامانه كدال، از آغاز امسال تا آخر مهرماه ۲۰۷ هزار و ۱۹ دستگاه انواع خودرو در گروه سایپا تولید شد كه پراید با ۱۰۵ هزار و ۸۲۶ دستگاه و تیبا با ۹۱ هزار و ۶ دستگاه به ترتیب در رتبه های نخست و دوم هستند.
در این مدت سه هزار و ۶۳۰ دستگاه سراتو، ۲۷۴ دستگاه آریو، چهار هزار و ۸۳ دستگاه چانگان و دو هزار و ۲۰۰ دستگاه SKD در این گروه به تولید رسید.
به گزارش مستر كار به نقل از ایرنا، بررسی آمارهای منتشره سامانه كدال حاكی از تولید ۱۸۱ هزار و ۲۹۳ دستگاه خودرو از جانب گروه سایپا در نیمه نخست امسال است.



منبع:

1398/08/21
22:30:05
4619
5.0 از 5
تگهای خبر: تولید , تولید خودرو , خودرو , خودروسازی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو