مسترکار - دنیای خودرو

بازار خودرو داغ در فضای مجازی، راكد در عمل

بازار خودرو داغ در فضای مجازی، راكد در عمل مستر كار: هفته ای كه گذشت بازار خودرو متاثر از جریانات سیاسی و اقتصادی كشور، روزهای پرالتهابی را تجربه نمود و با وجود بازگشت آرامش به بازار در روز گذشته (چهارشنبه) افزایش قیمت خودرو ها را شاهد بودیم، با این وجود كارشناسان می گویند خرید و فروش ها در حداقل خود است.


بازار خودروی پایتخت در ابتدای هفته جاری و به دنبال افزایش نرخ ارز، ملتهب و پُرنوسان شد، به صورتی كه به قول كارشناسان از تعداد فروشندگان خودرو كم شد و افرادی كه نیاز فوری به خودرو نداشتند خریدهای خویش را به تعویق انداختند.
كارشناسان، عرضه اندك خودرو از جانب خودروسازان را همچنان بعنوان عاملی تعیین كننده در بازار عنوان می كنند كه سبب می شود فروشندگان بخصوص در فضای مجازی جولان داده و قیمت های سلیقه ای و دلخواه خویش را ارائه نمایند.
در این بین، نوسان های ارزی نیز سبب می شود تا مردم و مشتریان از قیمت سازی های افراد سودجو زیاد تعجب نكنند.
كارشناسان می گویند با كاهش التهابات و افت نرخ ارز در روز گذشته، آرامش را در ایام پایانی هفته در این بازار شاهدیم. با این وجود، مصرف كنندگان واقعی نیز دست نگه داشته و كمتر به خرید اقدام می كنند.
بررسی میدانی خبرنگار ایرنا از بازار خودروی پایتخت حاكی می باشد تا آخرین ساعات معاملات بازار در روز گذشته هر دستگاه پراید ۱۱۱ با قیمت ۵۶.۵ تا ۵۷ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ با رشد چهار میلیون تومانی از هفته گذشته به ۵۳ میلیون تومان و پراید ۱۵۱ (وانت پراید) با رشد ۵.۵ میلیون تومانی (به دلیل سهمیه بالاتر بنزین آن) به ۵۵ میلیون تومان قیمت خورد.
همچنین، هر دستگاه تیبا صندوق دار ۶۴ میلیون تومان، تیبا ۲ هاچ بك ۶۸.۵ تا ۶۹ میلیون تومان، ساینا دنده ای ساده ۷۰ میلیون تومان، ساینا دنده ای فول ۷۲ میلیون تومان، كوئیك دنده ای ۷۹.۵ میلیون تومان، كوئیك اتوماتیك ۱۱۵ میلیون تومان و وانت نیسان دوگانه سوز ۹۶ میلیون تومان قیمت خورد.
روز گذشته هر دستگاه پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ساده ۹۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ فول به ۹۴ تا ۹۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق دار ساده و فول به ترتیب ۱۱۱ و ۱۱۷.۵ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ بنزینی به ۸۲.۵ میلیون تومان (هفته گذشته ۷۹ میلیون تومان)، پژو ۴۰۵ دوگانه سوز ۱۰۲ میلیون تومان (هفته گذشته ۹۲ میلیون تومان)، سمند LX ۸۸ میلیون تومان (هفته گذشته ۸۵ میلیون تومان)، سمند دوگانه سوز ۱۲۸ میلیون تومان و پژو پارس دوگانه سوز ۱۳۴.۵ میلیون تومان قیمت خوردند.
«سعید موتمنی» رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی پایتخت می گوید: شاهدیم به علت نبود عرضه مناسب از جانب خودروسازان، افرادی كه خودرو برای فروش دارند بیشترین سو استفاده را انجام داده و قیمت های دلخواه خویش را مطالبه می كنند.
وی به ایرنا اظهار داشت: اگر واردات خودرو به كشور انجام می شد و از سویی انحصار خودروسازان وجود نداشت، چنین وضعی را در بازار شاهد نبودیم.
موتمنی تصریح كرد: بازار فقط در فضای مجازی داغ به نظر می آید، اما در عمل خرید و فروش ها راكد است.
وی بیان داشت: اگر كسی امروز خودروی دست دوم خویش را بفروشد، فردا مجبور است همان را با قیمت بالاتر خریداری كند و بنابراین كمتر شاهد جابجا كردن خودرو از جانب خانواده ها هستیم.
این مقام صنفی، هفته آینده را هفته ای آرام در بازار پیش بینی نمود.



منبع:

1398/10/19
23:23:42
4507
5.0 از 5
تگهای خبر: افزایش قیمت , بازار خودرو , بنزین , پژو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو