مسترکار - دنیای خودرو

تحول 65 درصد مشاغل تا 15 سال آینده

تحول 65 درصد مشاغل تا 15 سال آینده به گزارش مستر كار رئیس مركز توسعه فناوری و صنایع پیشرفته وزارت صمت اظهار داشت: با انقلاب چهارم صنعتی، 65 درصد از مشاغل گرفتار تحول می شوند و از امروز باید برای تربیت نیروی شاغل در آن زمان برنامه ریزی نماییم.


حسن آقا كثیری روز پنج شنبه در اولین اجلاس سراسری انقلاب صنعتی چهارم در هزاره سوم در محل اتاق بازرگانی ایران، با اشاره به اینكه انقلاب های صنعتی با دلیلهای سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شكل گرفته اند، اضافه كرد: سه انقلاب صنعتی را پشت سرگذاشته ایم و الان در آستانه انقلاب چهارم هستیم.
وی اظهارداشت: مفهوم انقلاب صنعتی چهارم در سال ۲۰۰۶ عنوان شد كه شامل مفاهیم ارتباطات، حمل و نقل، سلامت، تغذیه و انرژی می شود.
آقا كثیری با اشاره به اینكه برخی تحولات تكنولوژیك امروزی را قسمتی از انقلاب سوم صنعتی می دانند، اظهار داشت: این انقلاب مختصات متفاوتی از نظر سرعت و تحولات دارد.
وی با اشاره به اینكه ۹ تكنولوژی متحول كننده در انقلاب صنعتی چهارم وجود دارد، اضافه كرد: مزایای این انقلاب، افزایش بهره وری، افزایش انعطاف پذیری، افزایش كیفیت و افزایش سرعت است.
معاون وزارت صمت سایر مزایا را شامل ایمنی محیط كار، آموزش و تعامل، محیط زیست و نوآوری دانست و افزود: حوزه های تاثیر پذیر از انقلاب چهارم صنعتی شامل خدمات و مدلهای كسب و كار، زنجیره ارزش صنایع، اطمینان و بهره وری، مهارت و تحصیلات كاركنان و امنیت فناوری اطلاعات است.
وی اشاره كرد: با تغییرات انقلاب چهارم صنعتی، ۶۵ درصد از مشاغل تا ۱۵ سال آینده متحول می شود و یا وجود نخواهد داشت.
آقاكثیری اظهار داشت: هر كشور برای ورود به انقلاب صنعتی چهارم با دو مقیاس محرك های تولید و ساختار تولید مورد ارزیابی قرار می گیرد.
وی به ابرروندهای تاثیر گذار در آینده اقتصاد اشاره نمود و اضافه كرد: این موارد شامل تغییرات جمعیتی و اجتماعی، كمبود منابع خصوصاً آب و تقسیم مسئولیت های اجتماعی می شود.
معاون وزیر صمت اشاره كرد: با استفاده از مزایای انقلاب چهارم صنعتی می توان مصرف آب در كشاورزی را بهینه كرد.




منبع:

1398/11/05
14:37:46
4263
5.0 از 5
تگهای خبر: امنیت , تكنولوژی , تولید , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو