مسترکار - دنیای خودرو

در نمایشگاه های دنیا چه می گذرد؟

در نمایشگاه های دنیا چه می گذرد؟ مستر كار: اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به بررسی وضعیت صنعت نمایشگاهی جهان در سال 2018 پرداخته، صنعتی كه در طول یك سال 198 میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی به وجود آورده است.


به گزارش مستر كار به نقل از ایسنا، ارزیابی ها از وضعیت صنعت نمایشگاهی جهان در سال ۲۰۱۸ نشان میدهد كه در این سال در سطح جهان حدودا ۳۲ هزار نمایشگاه با هدف عرضه آثار اقتصادی برگزار شده كه به شكل مستقیم و غیر مستقیم، ۳.۲ میلیون فرصت شغلی جدید به وجود آورده است.
همین طور در این سال، مجموع تولید ناخالص داخلی ۱۶۷ میلیارد یورو معادل ۱۹۸ میلیارد دلار و مجموع ستانده درآمدی ۲۷۵ میلیارد یورو معادل ۳۲۵ میلیارد دلار تخمین زده می شود و بدین سان این صنعت ۶۱ درصد تولید ارزش افزوده داشته است.
برآوردها نشان میدهد كه در این سال ۳۰۳ میلیون بازدیدكننده در بیشتر از ۱۸۰ كشور جهان در نمایشگاه ها حاضر شده اند و مجموع هزینه های مستقیم این بازدیدكنندگان در نمایشگاه های سال ۲۰۱۸، ۱۱۶ میلیارد یورو یا ۱۳۷ میلیارد دلار بوده است.
ارزیابی مخارج مستقیم در بین مناطق مختلف جهان نشان میدهد كه بالاترین سهم با ۴۴ درصد به آمریكای شمالی اختصاص یافته و بعد از آن اروپا با ۳۴ درصد، آسیا و اقیانوسیه با ۱۹ درصد و آمریكای جنوبی و مركزی با دو درصد قرار گرفته اند.
نمایشگاه ها در سال ۲۰۱۸، پنج اولویت اصلی را در راه توسعه پایدار دنبال كرده اند كه آشكارسازی منافع صرفه جویی در انرژی، درج الزامات زیست محیطی در قراردادها، كاهش ضایعات و تلفات منابع، اولویت بندی تامین كنندگان محلی و گسترش آگاهی در مورد اهداف توسعه پایدار؛ اصلی ترین این اهداف بوده اند.
بررسی زیرساخت های برگزاری نمایشگاه در كشورهای آفریقا و خاورمیانه نیز نشان میدهد كه بعد از آفریقای جنوبی با ۲۳۰ هزار متر مربع و امارات متحده عربی با ۲۱۶ هزار متر مربع فضا، ایران با فراهم كردن ۱۹۶ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی دراین زمینه سومین كشور منطقه بندی در حوزه نمایشگاه ها، بشمار می رود.



1398/11/15
22:36:20
4125
5.0 از 5
تگهای خبر: تولید , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو