مسترکار - دنیای خودرو

تولید الكل تا اطلاع ثانوی نیازمند هیچ گونه مجوزی نیست

تولید الكل تا اطلاع ثانوی نیازمند هیچ گونه مجوزی نیست به گزارش مستر كار قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی با صدور ابلاغیه ای به سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر كشور اعلام نمود: تولید الكل در كشور تا اطلاع ثانوی نیازمند هیچ گونه مجوزی از طرف سازمان های صمت نیست.


به گزارش پنجشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، حسین مدرس خیابانی اضافه كرد: طبق مصوبه ستاد مقابله با كرونا در وزارت صنعت، معدن و تجارت و باتوجه به اعلام آمادگی بعضی از واحدهای تولیدی برای تولید الكل مورد نیاز كشور، تولید الكل بدون مجوز در واحدهای تولیدی امكان پذیر است.
وی اضافه كرد: بدیهی است الكل تولید شده در این واحدها، بطور صرف طبق حواله های سازمان غذا و دارو و تحت نظارت دانشگاههای علوم پزشكی استانها، بین مراكز تولیدكننده ژل ضدعفونی كننده توزیع خواهد شد.
قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بازرگانی اظهار داشت: طبق موافقت سازمان غذا و دارو، علاوه بر صفر شدن تعرفه واردات ماسك و الكل، واردات نیاز به IRC وزارت بهداشت ندارد و این كد برای واردات الكل، حداكثر ظرف مدت ۲۴ ساعت صادر و هزینه ای برای واردكنندگان در بر نخواهد داشت.
وی اضافه كرد: همین طور با هماهنگی صورت گرفته با گمرك جمهوری اسلامی ایران، ترخیص محموله های وارداتی ماسك، الكل و سایر اقلام مورد نیاز برای مقابله با شیوع ویروس كرونا در كمترین زمان (حداكثر ظرف ۴۸ ساعت) ترخیص شوند.
ویروس كرونا یا كووید – ۱۹، اولین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تابحال به ۱۱۵ كشور سرایت كرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق العاده اعلام نماید.
كیانوش جهانپور رئیس مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت نیز روز گذشته-چهارشنبه- آخرین آمار مرتبط به ویروس كرونا را اعلام نمود و اظهار داشت: تابحال ۹ هزار نفر در كشور بطور قطعی به ویروس كرونا مبتلا شده، ۳۵۴ نفر به سبب مبتلاشدن به این ویروس فوت كرده اند و ۲۹۵۹ نفر بهبود یافته و ترخیص شده اند.


1398/12/23
15:02:55
3606
5.0 از 5
تگهای خبر: تولید , صنعت , گمرك , وزارت صنعت، معدن و تجارت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو