مسترکار - دنیای خودرو
در راستای تحقق شعار جهش تولید ؛

نقشه های زمین شناسی كشور در مقیاس یك پنجاه هزارم تهیه می شود

نقشه های زمین شناسی كشور در مقیاس یك پنجاه هزارم تهیه می شود به گزارش مستر كار سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی كشور اعلام نمود: پروژه تهیه نقشه های زمین شناسی كشور در مقیاس یك پنجاه هزارم با هدف كمك به اكتشاف ذخایر نوین معدنی معدنی و همین طور شناخت منشا مخاطرات طبیعی در كشور در امتداد تحقق شعار «جهش تولید» اجرایی می شود.



به گزارش روز جمعه سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی كشور، این مهم یكی از برنامه هایی است كه ستاد پیگیری و پایش برنامه های جهش تولید سازمان زمین شناسی و اكتشافات معدنی كشور مصوب كرده است.

برپایه این گزارش، برنامه دیگر در این راستا، پروژه بازبینی و به روزآوری نقشه های یكصدهزارم زمین شناسی است كه با هدف تولید نقشه های زمین شناسی نسل دوم به صورت مقدماتی شروع می شود.

افزایش بازدهی در پروسه اكتشاف ذخایر معدنی با هدف تعیین تكلیف سریع پهنه ها و محدوده های اكتشافی موجود در قالب پیمایش های صحرایی سریع، علمی، بموقع و هدفمند، از دیگر برنامه های ستاد پیگیری و پایش برنامه های جهش تولید در این سازمان است.

همچنین، باتوجه به وجود ظرفیت ارتقای بازدهی در بخش معدن كشور از راه معرفی و كشف ذخایر جدید معدنی و همین طور تسهیل ورود بخش خصوصی توانمند به كارهای زمین شناسی و اكتشافی، ارائه اطلاعات مناسب تخصصی در بستر دولت الكترونیك و بوسیله پایگاه داده های علوم زمین كشور در دستور كار برای اجرا در نیمه نخست سال جاری قرار گرفت. این اطلاعات به صورت فراگیر در اختیار عموم متخصصان و سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت.

سرعت بخشی به روند آزادسازی و واگذاری محدوده های در اختیار این سازمان با هدف ایجاد تحرك در بخش خصوصی توانمند برای انجام كارهای معدنی در سطح كشور و تهیه و تدوین گزارش ها و اطلاعات تحلیلی پهنه ها و محدوده های اكتشافی با استفاده از به كارگیری لایه های مختلف برداشت شده در چارچوب بسته های اطلاعاتی اكتشافی و با هدف سرمایه گذاری بهینه در بخش معدن، سایر برنامه های ستاد پیگیری و پایش برنامه های جهش تولید این سازمان را تشكیل می دهد.

سازمان زمین شناسی هدف این مجموعه از ارائه برنامه های متناسب با سال جهش تولید را تحول اطلاعاتی، ساختاری و افزایش بازدهی در بخش زیربنایی و معدنی كشور شامل بررسی های زمین شناسی و اكتشافی عنوان نمود.



منبع:

1399/01/09
00:09:08
3348
5.0 از 5
تگهای خبر: تور , تولید , سرمایه گذاری , متخصص
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو