مسترکار - دنیای خودرو

سقوط ۷۰ درصدی فروش خودروساز لوكس آلمانی

سقوط ۷۰ درصدی فروش خودروساز لوكس آلمانی به گزارش مستر كار شركت خودروسازی دایملر روز پنجشنبه با انتشار یك گزارش مالی اعلام نمود كه درآمد آن در سه ماهه نخست سالجاری میلادی ۷۰ درصد كاهش یافته است.


به گزارش مستر کار به نقل از ایسنا، دایملر بعنوان یکی از بزرگترین خودروسازان آلمان و جهان اخیرا گزارش مالی خویش را منتشر نموده که نشان داده است درآمد این شرکت در سه ماهه نخست سالجاری میلادی تحت تأثیر شیوع گسترده ویروس کرونا و افت شدید تقاضا در بازارهای جهانی خودرو امسال میلادی، حدود ۷۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.
به نقل از رویترز، طبق گزارش انتشار یافته از جانب انجمن صنایع خودروسازی در اروپا، مجموعه فروش خودرو های سواری در بازارهای بزرگ و مهم اروپا در ماه گذشته میلادی بالغ بر ۵۰ درصد کاهش یافته است. بعنوان مثال، ایتالیا که شدیداً درگیر همه گیری ویروس خطرناک و مرگبار کرونا شده بود، بیشترین افت میزان فروش یعنی ۸۵.۴ درصد، را به خود مختص کرده است.
به عقیده خیلی از کارشناسان و تحلیل گران فعال در حوزه خودرو، دایملر بعنوان شرکت مادر خودرو های مرسدس بنز، از این پس در رقابت با سایر خودروسازان و رقبای قدرتمند خود راه خیلی سخت و دشوارتری را نسبت به گذشته پیش رو خواهد داشت چونکه فروش آن تحت تأثیر تبعات منفی ناشی از شیوع گسترده ویروس خطرناک و مرگبار کرونا که منجر به لغو نمایشگاههای بین المللی و داخلی خودرو و همینطور کارخانه های خودروسازی و قطعه سازی در سرتاسر جهان شد، به شدت کاهش یافته و به نظر می آید که به این زودی هم به حالت عادی بازنخواهد گشت.
همینطور ارزش سهام دایملر ۵۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است که ارزش کل این شرکت را به ۲۹.۸ میلیارد یورو رسانده است.





1399/02/05
12:28:50
3183
5.0 از 5
تگهای خبر: خودرو , خودروسازان , خودروسازی , فروش خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو