مسترکار - دنیای خودرو

تحلیل پدرام سلطانی از صادرات ایران در سال 99

تحلیل پدرام سلطانی از صادرات ایران در سال 99 مستر كار: نایب رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران می گوید تجارت جهانی و تجارت ایران تحت تاثیر شیوع ویروس كرونا امسال تفاوت جدی را تجربه خواهدنمود.


به گزارش مستر کار به نقل از ایسنا، این فعال اقتصادی که بوسیله یکی از شبکه های اجتماعی صحبت می کرد، با اشاره به پیش بینی سازمان تجارت جهانی از کاهش ۱۳ تا ۳۲ درصدی حجم تجارت جهانی در سال ۲۰۲۰ بیان کرد: باتوجه به شرایط به وجود آمده بنظر می رسد که این کاهش عملکرد حتی از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ نیز شدیدتر خواهد بود و بدین سان تجارت جهانی عقب گردی ۱۵ ساله را تجربه می کند. البته خیلی از تحلیل ها می گوید که بعد از عبور کرونا بیش از ۲۰ درصد از کاهش رخ داده جبران خواهد شد.
وی با اشاره به تغییراتی که تجارت ایران تحت تاثیر کرونا تجربه خواهدنمود توضیح داد: بر طبق آمارها ما در سال ۱۳۹۸ بیش از ۴۱ میلیارد دلار صادرات داشتیم اما باتوجه به کاهش صادرات در سطح جهانی، صادرات ایران نیز افت خواهدنمود و برآورد ما این است که باید خودرا برای کاهش ۳۰ درصدی ارزش صادرات آماده نماییم.
بگفته نایب رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران، احتمال آنکه تحت تاثیر کرونا صادرات ایران بین ۱۰ تا ۱۲ میلیارد دلار کاهش پیدا کند وجود خواهد داشت. کاهش صادرات محصولات پتروشیمی، فولاد و معدنی، کاشی و سرامیک و خشکبار ایران اصلی ترین عوامل موثر بر این کاهش تجارت خواهند بود.
سلطانی با اشاره به فشاری که کرونا بر تولیدکننده ها به وجود آورده بیان کرد: قیمت تمام شده کالاهای تولیدی ایرانی بالاتر رفته و متاسفانه اقتصاد ایران در سال ۱۳۹۹ همچنان با نرخ تورم بالا دست و پنجه نرم می کند. اگر حل کردن این مشکلات تحت تاثیر اختلاف نظرهای سیاسی داخلی قرار گیرد فضا برای فعالیت اقتصادی دشوارتر خواهد شد.
نایب رئیس سابق اتاق بازرگانی ایران با اشاره به نقش چین در تجارت خارجی ایران اعلام نمود: بنظر می رسد چین بعنوان اصلی ترین شریک تجاری ایران در سال های گذشته کم لطمه ترین اقتصاد در سال ۲۰۲۰ باشد و بدین جهت همچنان صادرات ما به این کشور ادامه خواهد داشت، اما کاهش درآمدهای نفتی عراق را محتاط خواهدنمود و احیانا دومین واردکننده اصلی کالا از ایران محدودیت هایی را پیش روی خود خواهد داشت.




منبع:

1399/02/22
17:32:33
2800
5.0 از 5
تگهای خبر: تور , تولید , صادرات , فولاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۲
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو