مسترکار - دنیای خودرو

كاهش 400 دلاری ارزبری خودرو ها در یك سال

كاهش 400 دلاری ارزبری خودرو ها در یك سال به گزارش مستر كار دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو اظهار داشت: حالا بطور متوسط میزان ارزبری هر دستگاه خودرو به یك هزار و 600 تا یك هزار و 700 دلار رسیده است؛ در صورتیكه تا پارینه بیش از دو هزار دلار بود.


«مازیار بیگلو» امروز (شنبه) در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، اضافه کرد: با هدف رسیدن به تیراژ ۱.۲ میلیون دستگاه خودرو، کل نیاز ارزی زنجیره تامین خودروسازان حدود دو میلیارد دلار است که کمترین نیاز ارزی این صنعت در طول تاریخ شمرده می شود.
وی آگهی داد: تخصیص نیافتن ارز مورد نیاز قطعه سازان، منجر به تامین نشدن قطعات خارجی مورد نیاز و در نتیجه تولید خودرو با کسری قطعات خواهد شد که در ادامه، شمارگان تولید خودروسازان را با کاهش مواجه خواهدنمود.
دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو، همین طور به باز نشدن گزینه «واردات بدون انتقال ارز» اشاره نمود و اظهار داشت: بر این اساس مشکلات تامین نشدن ارز همچنان پابرجا است.
تعدیل قیمتی قراردادها
وی در ادامه به تعدیل نشدن قیمت ارز در قراردادهای بین خودروسازان و قطعه سازان اشاره نمود و اظهار داشت: قراردادها همچنان بر پایه دلار ۱۱ هزار تومانی است و الان که دو ماه از سال ۹۹ را نیز پشت سر گذاشته ایم هیچ یک از خودروسازان اقدامی برای تعدیل قیمت ها انجام نداده اند.
بیگلو تصریح کرد: البته خودروسازان دلیل این مساله را آشفتگی بازار، مشخص نشدن قیمت ها و شفاف نبودن نرخ ارز عنوان می کنند.
وی اضافه کرد: اصلاح نکردن قیمت ها از یک سو سود و زیان قطعه سازان را تحت تاثیر قرار می دهد و از طرف دیگر آنها را در تامین نقدینگی مورد نیازشان گرفتار مشکل خواهدنمود.



منبع:

1399/03/10
22:45:14
2870
5.0 از 5
تگهای خبر: تولید , تولید خودرو , خودرو , خودروسازان
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۴
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو