مسترکار - دنیای خودرو
سخنگوی ایمیدرو خبر داد:

افزایش ۷ و نیم میلیون تنی ظرفیت كنسانتره و گندله سنگ آهن

افزایش ۷ و نیم میلیون تنی ظرفیت كنسانتره و گندله سنگ آهن مستر كار: سخنگوی سازمان ایمیدرو از برنامه افتتاح دو واحد كنسانتره و گندله سازی در مجتمع معدنی سنگان ( خراسان رضوی) كه در مجموع افزایش 7.5 میلیون تنی را به همراه دارد، در ایام آتی با فرمان رئیس جمهوری به شیوه ویدئو كنفرانس خبرداد.


به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) «محمد سپهر» اضافه کرد: کارخانه های پنج میلیون تنی کنسانتره «فولاد سنگان» با سرمایه گذاری فولاد مبارکه و ۲.۵ میلیون تنی "سیمیدکو" (صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد)با سرمایه گذاری فولاد خوزستان در قالب سیاست های وزارت صنعت معدن و تجارت و برنامه های کلان ایمیدرو برای تامین خوراک صنعت فولاد و جلوگیری از خام فروشی افتتاح می شود.
قرار است در مراسم افتتاحیه کارخانه های یاد شده، سرپرست وزارت صنعت، معدن وتجارت و رئیس هیات عامل سازمان ایمیدرو نیز حاضر شوند.
به گفته مدیر روابط عمومی ایمیدرو، این کارخانه ها، در شرایط تشدید تحریم ها، شیوع ویروس کرونا و نیز بدون مشارکت مهندسان خارجی آماده افتتاح شده اند.
وی اشاره کرد: امسال که از طرف رهبر معظم انقلاب بعنوان «جهش تولید» نام گذاری شده، در اولین فصل ۱۳۹۹ شاهد افزایش ظرفیت زنجیره تولید فولاد هستیم.
سپهر خاطرنشان ساخت: بیش از ۵۰ درصد تجهیزات این کارخانه ها ساخت داخل و راه اندازی آن نیز توسط متخصصان ایرانی انجام شده است.
سخنگوی ایمیدرو درباره اشتغال کارخانه جدید کنسانتره و همین طور گندله در سنگان افزود: میزان اشتغال کارخانه کنسانتره فولاد سنگان ۵۰۰ نفر مستقیم و سه هزار نفر غیرمستقیم است. از طرف دیگر کارخانه گندله سازی سیمیدکو نیز ۲۵۰ نفر شغل مستقیم و یکهزار و ۵۰۰ نفر غیرمستقیم اشتغال به وجود آورده است.
وی تصریح کرد: پروژه های فرآوری سنگ آهن در سنگان با راهبرد ایمیدرو و با مشارکت بخش خصوصی فعال شده اند و در آستانه افتتاح رسمی قرار دارند.
به گزارش مستر کار به نقل از ایرنا، مجتمع سنگ آهن سنگان از زیرمجموعه های ایمیدرو است که در استان خراسان رضوی و هم مرز با افغانستان واقع شده است.



منبع:

1399/03/21
20:54:01
2561
5.0 از 5
تگهای خبر: تولید , سرمایه گذاری , صنعت , فولاد
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو