مسترکار - دنیای خودرو
یك مقام مسوول:

۱۴۷ معدن كوچك مقیاس فعال شد

۱۴۷ معدن كوچك مقیاس فعال شد به گزارش مستر كار قائم مقام سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران ( ایمیدرو) اظهار داشت: بررسی ها نشان میدهد از شروع امسال تا حالا ( نزدیك به هفت ماه) تعداد ۱۴۷ معدن كوچك مقیاس كه راكد بودند، احیا و به چرخه تولید پیوستند.


به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی ایمیدرو، «عباس نعیمی» در جلسه پایش طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس افزود: برپایه برنامه تا آخر مهر سال جاری، در قالب طرح یاد شده تعداد ۶۷۲ معدن شناسایی و اولویت بندی شده و بر روی ۱۹۴ معدن، اقدام کلینیکی انجام شد.
وی افزود: طی این مدت تعداد ۶۴ معدن به شیوه مستقیم و ۸۳ معدن بوسیله فراهم سازی زیرساخت های لازم، احیا، فعال سازی و توسعه یافته اند.
به گفته نعیمی، اقدام های مربوط به صدور جواز تاسیس، افزایش ظرفیت و تأمین مواد اولیه برای ۱۲ واحد فرآوری از ۲۵ واحد برای سال جاری هدف گذاری شده است.
احیا، فعال سازی و توسعه ۲۹۳ معدن تاکنون
قائم مقام ایمیدرو با اشاره به عملکرد طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس از آغاز اجرا خاطرنشان کرد: این طرح از اوایل سال گذشته تابحال باعث شد تا دو هزار و ۸۰۰ معدن شناسایی و اولویت بندی شود و روی یکهزار و ۲۱۴ معدن، اقدام کلینیکی اجرا شد.
وی اضافه کرد: برپایه طرح احیا، فعال سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس، از ابتدا تابحال ۲۹۳ معدن، احیا، فعال سازی و توسعه یافته است.
ارجاع ۱۶ پرونده معدنی به بانک
«فرید دهقانی» مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه گذاری و فعالیتهای معدنی در این جلسه اظهار داشت: حالا، برای ۳۵ معدن کوچک مقیاس در این صندوق، پرونده تشکیل شده و از این میزان، ۱۶ پرونده تکمیل، در حال ارجاع به بانک و صدور بیمه نامه است.
وی اظهار داشت: برای ۱۴ پرونده هم مهلت یک ماهه برای تکمیل مدارک داده شده و بعد از اتمام این مرحله، برای صدور بیمه نامه به بانک معرفی خواهند شد.
به گزارش مستر کار به نقل از ایرنا، برپایه آمار وزارت صنعت، حالا بالغ بر پنج هزار و ۶۰۰ معدن در سطح کشور فعال محسوب می شوند که به طور متوسط سالیانه ۴۰۰ میلیون تن انواع مواد معدنی از آنها استخراج می شود که سهم مصالح ساختمانی ۶۰ تا ۶۵ درصد برآورد می شود.



منبع:

1399/08/01
12:53:37
1468
5.0 از 5
تگهای خبر: بیمه , تولید , سرمایه گذاری , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۱
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو