مسترکار - دنیای خودرو
معاون وزیر صمت:

انتقال آب از خلیج فارس برای كمك به رشد صنعت در استان های كویری است

انتقال آب از خلیج فارس برای كمك به رشد صنعت در استان های كویری است ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: یكی از مهم ترین مزایای انتقال آب از خلیج فارس، تامین آب آشامیدنی و صنعت بوسیله شیرین سازی آب دریا و كمك به رشد صنعت در استان های كویری و كم آب كشور همچون هرمزگان، كرمان و یزد می باشد.


خداداد غریب پور روز پنجشنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از اولین مرحله بزرگترین آب شیرین کشور در بندرعباس اضافه کرد: با راه اندازی این طرح، تامین آب مورد نیاز واحدهای بزرگ در بخش های صنایع، معادن و فولادسازی در استان های هرمزگان، کرمان و یزد و همین طور افزایش رونق اقتصادی در این مناطق را شاهد خواهیم بود.
وی بااشاره به اینکه طرح انتقال آب از خلیج فارس در سه مرحله انجام می شود، بیان داشت: در اولین مرحله این طرح با ظرفیت تولید ۲۰۰ هزار مترمکعب در روز، شیرین سازی و تصفیه آب مصارف صنعتی و معدنی خارج از شبکه های سراسری آبرسانی انجام می شود.
رئیس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران اظهارداشت: میزان سرمایه گذاری این طرح در اولین مرحله ۲۱ هزار میلیارد ریال است که در این مرحله زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر بطور مستقیم فراهم گشته است.
غریب پور افزود: مرحله دوم این طرح با ظرفیت ۲۰۰ مترمکعب در روز در راه مس سرچشمه تا پیش از اختتام سال جاری نیز به بهره برداری خواهد رسید و مرحله سوم نیز آبرسانی به استان یزد و صنایع معدنی چادرملو خواهد بود.
اولین مرحله اَبَر پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران همچون هرمزگان و کرمان امروز پنجشنبه با دستور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهوری راه اندازی شد.
در اولین مرحله این طرح باعنوان ساقی کوثر ظرفیت ۲۰۰ هزار مترمکعب بمنظور انتقال آب از خلیج فارس به منطقه سیرجان استان کرمان درقالب طرح هرهفته الف- ب ایران وزارت نیرو صورت گرفته است.
مجموع هزینه شیرین سازی و خط انتقال آب تا سیرجان را ۱۶۳ هزار میلیارد ریال بوده که در اولین مرحله این طرح، آب از تاسیسات نمک زدایی بندرعباس تحویل گرفته شده و بوسیله خط انتقال با لوله های فولادی به قطر هزار و ۶۰۰ میلی متر به سمت معدن گل گهر سیرجان پمپاژ می شود.
مرحله نخست اَبَر پروژه انتقال آب از خلیج فارس به فلات مرکزی ایران همچون هرمزگان و کرمان امروز پنجشنبه با دستور ویدیو کنفرانسی رئیس جمهوری راه اندازی شد.
استاندار هرمزگان درمراسم بهره برداری از این پروژه آبرسانی اظهار داشت: در اولین مرحله این طرح باعنوان ساقی کوثر ظرفیت ۲۰۰ هزار مترمکعب بمنظور انتقال آب از خلیج فارس به منطقه سیرجان استان کرمان درقالب طرح هرهفته الف- ب ایران وزارت نیرو صورت گرفته است.
فریدون همتی، مجموع هزینه شیرین سازی و خط انتقال آب تا سیرجان را ۱۶۳ هزار میلیارد ریال اعلام نمود و اضافه کرد: درمرحله نخست این طرح، آب از تاسیسات نمک زدایی بندرعباس تحویل گرفته شده و بوسیله خط انتقال با لوله های فولادی به قطر هزار و ۶۰۰ میلی متر به سمت معدن گل گهر سیرجان پمپاژ می شود.


1399/08/16
13:05:53
1121
5.0 از 5
تگهای خبر: تور , تولید , سرمایه گذاری , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۴
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو