مسترکار - دنیای خودرو
نایب رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو:

ركود مطلق در بازار خودرو حاكم است

ركود مطلق در بازار خودرو حاكم است نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران اظهار داشت: افت نرخ ارز سبب می شود تا خریداران به انتظار ریزش بیشتر قیمت ها از خرید دست بكشند، هر چند بیش از دو هفته است كه ركود مطلق در بازار حاكم است.


به گزارش مستر کار به نقل از ایرنا، بازار خودرو که از ماه های گذشته آشفتگی شدیدی را تجربه می کند و قیمت ها در آن به صورت حبابی بالا رفته و هر کس به صورت سلیقه ای قیمتی برای خودروی خود تعیین می کند، مدت هاست با نوسان نرخ ارز بالا و پایین می شود و نرخ دلار، درست یا نادرست بعنوان شاخص دلالان، واسطه ها و فروشندگان در قیمت گذاری ها شمرده می شود.
امروز (پنجشنبه) شاهد ریزش شدید قیمت ها در بازار سکه، طلا و ارز بودیم. بطوریکه سکه بهار آزادی نسبت به روز گذشته افت بیش از دو میلیون تومانی و دلار آمریکا کاهش بیش از دو هزار و ۵۰۰ تومانی را تجربه نمود.
در همین پیوند، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو تهران به خبرنگار اقتصادی ایرنا اظهار داشت: بازار خودرو در هفته های گذشته هیچ رونقی نداشته، بطوریکه خریداران از خرید و فروشندگان از فروش دست کشیده اند، معاملات به صفر رسیده و رکود کامل در بازار حاکم است.
«نعمت الله کاشانی» اضافه کرد: اگر روند نزولی دلار تداوم داشته باشد، بطور قطع بر معاملات خودرویی نیز موثر خواهد شد و قیمت های حبابی بازار به شدت افت خواهدنمود.
وی در عین حال اشاره کرد: باتوجه به انجام نشدن معاملات خودرویی، قیمت ها هم معین نیست.
این مقام صنفی تاکیدکرد: این روزها خریداران بر این باورند قیمت ها که بر مدار کاهشی قرار گرفته بود، بیش از هفته های گذشته کاهش خواهد یافت و به همین دلیل، از حدود دو هفته پیش تا حالا معاملات قفل شده و رکود مطلق بر بازار حاکم است.
وی افزود: انتظار می رود ریزش ها در بازار خودرو های خارجی شدیدتر باشد، برای اینکه افزایش بی ضابطه و حباب گونه قیمت ها در این خودرو ها بمراتب شدیدتر بود.



منبع:

1399/08/16
18:47:11
1454
5.0 از 5
تگهای خبر: بازار خودرو , خودرو
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۴
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو