مسترکار - دنیای خودرو
وزیر صنعت اعلام كرد:

ترخیص ۴میلیون تن كالا از گمركات از زمان ابلاغ مصوبه ستاد اقتصادی دولت

ترخیص ۴میلیون تن كالا از گمركات از زمان ابلاغ مصوبه ستاد اقتصادی دولت به گزارش مستر كار وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تصمیمات اخیر ستاد اقتصادی دولت و رئیس جمهوری درباره ترخیص كالاهای اساسی، اعلام نمود: از زمان ابلاغ این تصمیم چهار میلیون تن كالا از گمركات كشور ترخیص شده است.


به گزارش روز یکشنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، 《علیرضا رزم حسینی》 در جلسه بررسی روش های تامین ارز کالاهای وارداتی، اضافه کرد: همه صادرکنندگان دارای پروانه صادراتی (از ابتدای سال ۹۸ به بعد) با بهره گیری از واردات در مقابل صادرات با هماهنگی وزارت صنعت می توانند به ایفای تعهدات ارزی خود بپردازند.
وی افزود: در صورت عدم تحقق ایفای تعهدات ارزی از این طریق، صادرکنندگان حداکثر چهار ماه از تاریخ صدور پروانه صادراتی فرصت دارند تا بوسیله عرضه در سامانه نیما تعهدات ارزی خودرا ایفا کنند.
وزیر صنعت بیان داشت: کمیته اقدام ارزی سازمان توسعه تجارت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظفند موارد فوق را پیگیری کنند و اقدامات و برخوردهای قانونی لازم را در صورت لزوم انجام دهند.
رزم حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل قرارگاه "جهش تولید" با حضور نمایندگان دستگاه ها حاکمیتی، اشاره کرد: در وضعیت سخت اقتصادی قرار داریم و در این شرایط همه دستگاه های مرتبط باید با هماهنگی یکدیگر تصمیمات کلان اتخاذ کنند که این قرارگاه نیز در همین راستا است.
وی همین طور اقناع افکار عمومی را از دیگر وظایف این قرارگاه دانست و اظهار داشت: قسمتی از کارهای قرارگاه اتخاذ تدابیر لازم برای اقناع افکار عمومی نسبت به تصمیمات گرفته شده در حوزه مباحث اقتصادیست.
وی با اعلان اینکه برای تقویت پول ملی هم راستا با بانک مرکزی حرکت خواهیم کرد، اظهار داشت: جلوگیری از افزایش بی رویه نرخ ارز و تقویت پول ملی، رسالت بانک مرکزی است و کارهای انجام شده توسط وزارت صنعت نیز هم راستا با اهداف بانک مرکزی است.
به گزارش مستر کار به نقل از ایرنا، در ماه های گذشته اخباری در خصوص رسوب کالاهای اساسی در گمرکات کشور منتشر گردید که با پیگیری های دولت و تفویض برخی اختیارات به گمرک از ۱۲ آبان ماه ترخیص کالا سرعت بیشتری پیدا کرد.



منبع:

1399/09/10
16:21:34
966
5.0 از 5
تگهای خبر: تولید , دستگاه , صادرات , صنعت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
mastercar.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مستر كار محفوظ است

مستر كار

فروش خودرو و اخبار خودرو